تعداد زیاد امریکایی‌ها مخالف جنگ این کشور در افغانستان‌اند

براساس یک نظر‌پرسی جدید در امریکا که در دوازدهم تا پانزدهم دسامبر امسال از سوی واشنگتن پست صورت گرفته است، تعداد زیاد امریکایی‌ها نسبت به هر وقت دیگر‌ مخالف جنگ امریکا در افغانستان‌اند. بر‌اساس یک نظرسنجی تازه، از هر سه امریکایی که سوال شده است، دو نفر گفته‌اند، جنگ افغانستان به مصارف و قربانی‌هایی که امریکا در دوازده سال گذشته در افغانستان داده است، نمی‌ارزد.
براساس این نظرپرسی که از سوی واشنگتن پست صورت گرفته است، اکثر امریکایی‌ها هنوز هم خواهان باقی ماندن تعدادی از نیرو‌ها در افغانستان بعد از سال 2014 می‌باشند. از هر 100 نفری که از آن‌ها سوال شده است، 66 تن آن‌ها گفته‌اند، این جنگ ارزش آن را ندارد که امریکایی‌ها در آن پول مصرف کنند و خون‌های‌شان را بریزانند.
کسانی که خود را لیبرال یا آزاد معرفی کرده‌اند، به نظر‌سنج‌ها گفته‌اند، از مصارف جنگ در افغانستان ناراض‌اند. از هر صد نفر 78 آن گفته‌اند، این جنگ یک تخطی بود. از هر صد دموکرات، 47 نفر، از هر صد محافظه‌کار، 41 نفر، از هر صد جمهوری‌خواه، 54 نفر و از هر صد بی‌طرف امریکایی، 71 نفر بر جنگ افغانستان سخت اعتراض کرده‌اند.
براساس گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، این نظرسنجی چنان مخالفت ذهنیت عامه‌ی امریکایی‌ها با جنگ افغانستان را نشان می‌دهد که آن‌ها با جنگ عراق بین سال‌های 2003 و 2011 نشان دادند. امریکا دو سال پیش تمام نیروهایش را از عراق خارج کرد. «‌رادیو آزادی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *