حکومت افغانستان برای کنترول وسایط تناژ بلند، سیستم جدید معرفی کرد

وزارت فواید عامه‌ی کشور برای جلوگیری ازتخریب جاده‌ها و اخاذی‌ها، سیستم جدید کنترول وسایط تناژ بلند معرفی کرده است. مقام‌ها در این وزارت گفته‌اند که سیستم جدید کنترول وسایط تناژ بلند در جاده‌ها، دیجیتال است و جای ترازوهای ثابت کنترول وسایط سنگین وزن را خواهد گرفت.
نجیب‌الله اوژن، وزیر فواید عامه در نشستی در کابل به خبرنگاران گفت که به دلیل شکایت‌های پیهم مردم از اخاذی‌ها توسط مسئولان در مسیر شاهراه‌ها، سیستم دیجیتال را معرفی کرده‌اند. این سیستم از ماه حمل سال ۱۳۹۳ خورشیدی فعال خواهد شد و وزارت فواید عامه ترازوهای ثابت کنترول وسایط تناژ بلند را جمع خواهد کرد و میزان جریمه برای افراد متخلف نیز بالا خواهد رفت.
آقای اوژن افزود که در شاهراه‌های افغانستان ۲۳ ترازوی ثابت کنترول وسایط تناژ بلند نصب است و این ترازوها مشکلات زیادی را برای مردم و حمل و نقل افغانستان به میان آورده است. او هم‌چنین گفت که در کنار ترازوهای ثابت، سه ترازوی سیار هم دارند که نسبت به ترازوهای ثابت به مراتب نتایج بهتری داده است.
وزیر فواید عامه می‌گوید که تا حالا چندین راه را برای کنترول وسایط تناژ بلند به کار گرفته‌اند، اما موفق نشده اند که جلو استفاده سو زورمندان از ترازوهای ثابت تناژ بلند را بگیرند. با تطبیق سیستم جدید، انتظار می‌رود که علاوه به جلوگیری از اخاذی‌ها و بی مسئولیتی موظفین شاهراه، جلو تخریب جاده‌ها نیز گرفته شود. رفت و آمد وسایط سنگین وزن در سال‌های گذشته از دلایل عمده تخریب جدی جاده‌ها در شاهراه‌های افغانستان بوده است.
حکومت افغانستان با کمک‌های بزرگ جامعه جهانی توانسته ده هزار کیلومتر جاده را اسفالت کند که ۳۵۰۰ کیلومتر آن شامل شاهراه‌های کشور می‌شود. بخش‌های زیادی از جاده‌ها در شاهراه‌های افغانستان به دلایلی از جمله بی کیفیت بودن مواد ساختمانی، بی توجهی به مراقبت از جاده‌ها به ویژه در فصل زمستان، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای و رفت و آمد وسایط تناژ بلند تخریب شده است. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *