مشکلات کانکور 93 در ولایت غزنی

اطلاعات روز: اعضای شورای ولایتی ولایت غزنی و شماری از باشندگان این ولایت با متهم نمودن هیأت وزارت تحصیلات عالی، آنان را عامل اصلی بی‌نظمی در اخذ امتحان کانکور ولایت غزنی می‌خواند. به گفته‌ی آنان، اوراق امتحانی ساعت چهار عصر بین شرکت کنندگان توزیع و ساعت 5 عصر جمع‌آوری شده است. آنان هم‌چنین با اعتراض نسبت به برگزاری این آزمون می‌گویند، در حالی که که هر شرکت کننده باید یک فورم‌ سوالات در اختیار داشته باشد، اما این هیأت برای شمار‌ زیادی از شرکت کنندگان برای هر دو نفر یک فرم‌ سوال توزیع نموده است.
شماری از نمایندگان غزنی در شورای ملی نیز دیروز با اعتراض به این قضیه، وزارت تحصیلات عالی را متهم به کم‌کاری و دخالت نموده، می‌گویند، قرار دادن یک فرم‌ سوالات در اختیار دو نفر و هم‌چنین در نظر گرفتن تنها یک ساعت زمان برای حل سوالات، خلاف معیارهای اخذ امتحان کانکور بوده و مسئولین در وزارت تحصیلات عالی باید در این مورد پاسخ‌گو باشند.
گفته می‌شود که در امتحان کانکور 1393 ولایت غزنی تنها 12 هزار نفر شرکت کرده بودند که به دلیل کمبود امکانات و جای مناسب، این امتحان در دو روز پی‌هم برگزار گردید. در حالی‌ که تعداد فارغان صنف 12 این ولایت به 17 هزارو 500 تن می‌رسد. مسئولان در این ولایت عدم شرکت تمامی فارغان این ولایت را وجود برخی مشکلات خوانده است.
از جانب دیگر، مسئولان در وزارت تحصیلات عالی با رد این مدعا می‌گویند، مشکلات در برگزاری کانکور ولایت غزنی به حدی نبوده که مردم این شهر آن را بزرگ‌نمایی کرده است. آنان با قبول مشکلات در امتحان کانکور ولایت غزنی می‌گویند، این مشکلات کوچک و قابل حل می‌باشد.
اما شهروندان ولایت غزنی با اعتراض شدید نسبت به این قضیه و متهم نمودن هیأت اعزامی وزارت تحصیلات عالی به کم‌کاری و دخالت در این آزمون ملی آن را حق‌کشی مردم ولایت غزنی خوانده و خواستار پی‌گیری عاملان این قضیه شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *