شهر کابل با تهديدهای سياسى و تروريستى مواجه است

پوليس مي‌گويد که شهر کابل‌ با تهديدات سياسى و تروريستى مواجه است و شبکه‌هاى تروريستى که مربوط به استخبارات کشورهاى خارجى مي‌شوند نيز فعاليت مي‌کنند، اما با آن‌هم نيروهاى امنيتى وضعيت را در کنترول خود دارند.
محمد ظاهر، فرمانده پولیس کابل گفت که پوليس کابل و نيروهاى امنيتى‌ کاملاً بر اوضاع تسلط دارند و وضعيت امنيتى نسبت به گذشته بهبود يافته است. وى که دیروز در یک نشست خبرى صحبت مي‌کرد، افزود که در سال روان‌ مخالفان مسلح تمام فشار خود را بر شهر کابل متمرکز نموده و تمام توان خود را به خرچ دادند تا اوضاع را وخيم بسازند، اما نيروهاى امنيتى از شروع سال‌ تدابير لازم را روى دست گرفته و نگذاشتند که آن‌ها در پلان‌هاى‌شان موفق شوند.
فرمانده پولیس کابل گفت که با وجود تهديدها و فشارهاى زياد، کارى از دست مخالفان مسلح ساخته نشد و تنها چند انفجار محدود در شهر کابل انجام دادند. ظاهر تصريح کرد: «با وجودي که کابل با تهديدات سياسى وتروريستى مواجه است، اما پوليس وضعيت را در کنترول خود دارد».
فرمانده پولیس علاوه نمود که در کابل سه نوع گروه فعاليت مي‌کنند و دست به جرايم مي‌زنند. يکى از اين گروه‌ها، شبکه‌هاى تروريستى‌اند که بيش‌تر مربوط به استخبارات کشورهاى خارجى مي‌شوند که بيش‌تر در ترور، اختطاف، ترورهاى سياسى، پخش پول جعلى به خاطر ضربه زدن به اقتصاد کشور، شايعه و تبليغات ضددولتى، جنگ روانى و ضعيف نمودن روحيه‌ی مردم فعاليت مي‌کنند.
وى گفت که گروه ديگرى که فعاليت دارد، گروه‌هاى قوى جرايم سازمان يافته‌اند، که با اقشار مختلف جامعه ارتباط دارند و جرايم مختلف سازمان يافته را در شهر انجام مي‌دهند. محمد ظاهر افزود که گروه سومى، مربوط جرايم عادى مي‌شود که ازسوى افراد عادى صورت مي‌گيرند و شامل قتل افراد عادى، سرقت و ديگر جرايم مي‌گردد. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *