بازداشت یک دختر ده ساله قبل از حمله‌ی انتحاری

پولیس مرزی کشور دختر ده ساله‌ای را بازداشت کرده که قصد انجام حمله‌ی انتحاری به کاروان نیروهای پولیس داشته را داشته است. وزارت امور داخله گفته که این دختر را عصر ‌روز ‌‌یک‌شنبه، ۱۵ جدی در ولسوالی خان‌نشین ولایت هلمند «بازداشت کرده است».
در یک خبرنامه‌ی وزارت داخله که به رسانه‌ها فرستاده شده، آمده است: «این کودک عصر دیروز هنگامی که می‌خواست یکی از واحدهای نیروهای پولیس مرزی را در ولسوالی خان‌نشین هلمند مورد حمله‌ی انتحاری قرار دهد، از سوی این نیروها بازداشت شد».
وزارت داخله می‌گوید که بر‌‌اساس بررسی‌های ابتدایی این کودک اعتراف کرده که او به تشویق برادرش برای انجام حمله‌ی انتحاری آماده شده بود. بررسی‌های وزارت داخله هم‌چنین نشان می‌دهد که برادر این دختر ده ساله، از فرماندهان طالبان است. اما گروه طالبان هنوز در مورد این دختر و ارتباط او با گروه طالبان‌ چیزی نگفته است.
پیش از این در مورد پسران کودک گزارش شده بود که از سوی گروه طالبان وادار به حمله‌ی انتحاری شده بودند. اما این نخستین باری است که گزارش می‌شود دختری ده ساله می‌خواسته حمله‌ی انتحاری کند. پیش‌تر سازمان‌های مدافع حقوق کودکان از افزایش استفاده از کودکان در حملات انتحاری ابراز نگرانی کرده بودند.
دو سال پیش سازمان دیدبان حقوق بشر از طالبان خواست که در فعالیت‌های انتحاری و انفجارها از کودکان استفاده نکنند. با این همه، در مواردی اتفاق افتاده که مخالفان مسلح دولت برای فعالیت‌های هراس‌افگنانه و بمب‌گذاری‌ها از کودکان استفاده کرده‌اند. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *