شورای امنیت ملی: افغانستان با يک جنگ پيچيده‌ی استخباراتى مواجه است

شوراى امنيت ملى مي‌گويد که افغانستان‌ در مقابل يک جنگ پيچيده‌ی استخباراتى، اما با رنگ‌و‌بوى مذهب قرار دارد. يعقوب على رحيمى، معاون رييس امور داخلى شوراى امنيت ملى‌ دیروز در نشست افتتاحيه‌ی مکتب مهندسی در اکادمى پوليس کابل، با ذکر اين مطلب گفت که مردم در مقابل يک جنگ ناخواسته‌ قربانى مي‌شوند.
وى علاوه کرد: کساني که مواد انفجارى را در مؤسسات دينى، مساجد، منابر، مراکز تحصيلى و نظامى و در جاهايى که در فرهنگ اسلام و فرهنگ ملى مقدس‌اند، انفجار مي‌دهند، دشمنان دين و مردم بوده و مبارزه در مقابل اين افراد‌ يک فرض و وجيبه‌ی دينى و اسلامى است.
رحيمى افزود که مغزهاى اطفال شسته مي‌شوند و در مغزهاى‌شان ايديولوژى پوچ به خاطر کشتن و نابود کردن مردم جابه‌جا مي‌شود. معاون رييس امور داخلى شوراى امنيت ملى‌ با اشاره به آماده کردن يک دختر ١٠ ساله در ولايت هلمند، براى انجام حمله‌ی انتحارى، اين عمل را در مخالفت با اسلام و جزئى از اين شست‌وشوى مغزى خواند.
وى گفت: «اگر دولت و مردم مي‌خواهند در اين جنگ ناخواسته پيروز شوند، بايد هر‌نوع آمادگى داشته و با آن مبارزه کنيم و آن را از بين ببريم». مسئولان امنیتی هلمند می‌گویند که اين دختر ده ساله‌، اسپوژمى باشنده‌ی ولسوالى خان‌نشين بوده که از سوی برادرش به حمله‌ی انتحاری بر پولیس سرحدی مجبور شده، اما دختر به پوليس پناه آورده است.
مسئولان امنيتى‌ اخيراً از کشف و خنثا نمودن بيش از ده حلقه مين در يکى از مساجد ولايت قندهار نيز خبر داده و آن را به طالبان مسلح نسبت مي‌دادند. اما طالبان مسلح‌ دخالت در اين‌گونه رويدادها را رد مى‌کنند. در ايميلى که دیروز از سوى طالبان به رسانه‌ها ارسال گرديده، تسليمى اين دختر ١٠ ساله‌ يک نمایش استخباراتى خوانده شده است.
قارى يوسف احمدى، سخن‌گوى طالبان مي‌گويد که «اداره‌ی کابل» گاهى به نام آماده ساختن دختر خُردسال براى حمله‌ی انتحارى و گاهى تجاوز بر اطفال توسط طالبان‌ تبليغات مي‌کند که هيچ‌گاهى حقيقت ندارد و چنين تبليغات‌ جزئى از نمایش استخباراتى مى‌باشد. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *