فوتبال افغانستان جایزه‌ی بازی جوان‌مردانه‌ی فیفا را کسب کرد

فدراسیون فوتبال کشور جایزه‌ی بازی جوان‌مردانه‌ی فیفا در سال ۲۰۱۳ را برد. جایزه‌ی بازی جوان‌مرانه‌ی فیفا به شخص یا نهادی اعطا می‌شود که در طول یک سال گذشته اصول بازی جوان‌مردانه را رعایت کند.
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) درتوضیح علت اعطای جایزه‌ی بازی جوان‌مردانه‌ی سال ۲۰۱۳ به فدراسیون افغانستان نوشته است: «فوتبال افغانستان در یک سال گذشته با توجه ویژه به فوتبال پایه، ساختن زیرساخت‌هایی برای توسعه‌ی فوتبال در سراسر کشور و هم‌چنین راه‌اندازی لیگ حرفه‌‌ای فوتبال با وجود اثرات باقی‌مانده از یک‌دهه جنگ گام‌های مهمی در توسعه‌ی این ورزش برداشته است».
کرام‌الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال کشور در این مراسم جایزه‌ی بازی جوان‌مردانه را دریافت کرد. آقای کریم، رییس فدراسیون افغانستان پس از دریافت این جایزه تأکید کرد‌ که همکاران او در یک‌سال گذشته همواره روح بازی جوان‌مردانه را در متن کارهای خود قرار داده‌اند و دست‌آورد آن‌ها در این مدت در سطوح مختلف فوتبال در افغانستان کاملا مشهود است.
با همکاری برنامه‌ی گول فیفا، افغانستان امکان ساخت زمین‌های چمن مصنوعی را پیدا کرد، زمین‌هایی که در دومین دوره‌ی لیگ برتر افغانستان مورد استفاده قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین رخ‌دادهای بازی‌های دوستانه در سال ۲۰۱۳، بازی دو تیم افغانستان و پاکستان، همسایه‌ی جنوبی ‌کشور پس از ۱۰ سال بود. تیم ملی کشور این مسابقه را با نتیجه‌ی سه بر صفر در حضور مشتاق هزاران تماشاگر مرد و زن برد. بازی برگشت این بازی در ماه مارچ در لاهور پاکستان برگزار خواهد شد.
در تاریخ ۹۰ ساله‌ی فوتبال افغانستان این اولین بار است که فوتبال این کشور موفق به کسب این جایزه از سوی فیفا شده است. ازبکستان در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب جایزه‌ی فوتبال جوان‌مردانه‌ی سال فیفا شد. فوتبال افغانستان در سال گذشته میلادی با قهرمانی در جنوب آسیا دست‌آوردهای زیادی داشت. این تیم توانست رتبه‌ی ۱۲۹ را در رده‌بندی جهانی فیفا به دست آورد. فیفا این دست‌اورد فوتبال افغانستان را از سال ۱۹۹۳ تاکنون در تاریخ فوتبال کشور بی‌سابقه خواند. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *