بیست درصد برگه‌های رای‌دهی از دبی به کابل رسید

نخستین بسته‌های برگه‌های رای دهی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از دبی به کابل رسید. نور محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید که دیروز بیست درصد از برگه‌های رای‌دهی و برگه‌های نتایج به کابل رسیده است.
او گفت که قرار است هشتاد درصد دیگر این برگه‌ها تا تاریخ ۲۵ جدی به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات در کابل انتقال داده شود. برای انتخابات ریاست جمهوری چهارده میلیون برگه‌ی رای‌دهی و برای انتخابات شوراهای ولایتی ‌کشور نیز چهارده میلیون برگه‌ی رای‌دهی چاپ شده است. این برگه‌های رای‌دهی در دبی چاپ شده‌اند.
آقای نور می‌گوید که برای چاپ این برگه‌ها داوطلبی از سوی برنامه‌ی توسعه‌ای سازمان ملل متحد راه‌اندازی شده بود و در نتیجه شرکتی که اکنون برگه‌ها را چاپ کرده، انتخاب شد. او افزود که که این برگه‌ها بسیار حساس بودند و آن‌ها برای حفاظت بهتر از آن‌ها ترجیح دادند این برگه‌ها در دبی چاپ شوند.
هم‌چنان وی گفت که این برگه‌ها باید در مدت بیست تا ۲۵ روز چاپ می‌شد و این موضوع نیز در انتخاب محل چاپ برگه‌ها اثرگذار بوده است. آقای نور در مورد میزان بودجه‌ی چاپ این برگه‌ها معلومات نداد و گفت مصارف انتخابات بعدا به صورت عمومی اعلام خواهند شد. اما مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات تخمین زده‌اند که در مجموع انتخابات ۱۳۹۳ افغانستان حدود ۱۳۰ میلیون دالر مصرف داشته باشد.
انتقال مواد از مرکز به ولایت‌ها
سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که آن‌ها برنامه دارند که مواد انتخاباتی را بیست روز قبل از برگزاری انتخابات به مراکز ولایات و یک هفته قبل از آن به ولسوالی‌ها و روستاها انتقال دهند. قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان به تاریخ شانزدهم حمل برگزار شود.
این در حالی است که نهادهای امنیتی افغانستان اعلام کردند که بررسی اولیه‌ی آن‌ها نشان می‌دهد که از ۶ هزار و ۸۴۵ مرکز رای‌دهی، بیش از ۴۰۰ مرکز رای‌دهی در روز انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تهدید امنیتی بسته خواهند بود. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *