روند برداشتن موانع از جاده‌های کابل متوقف شد

اطلاعات روز: مسئولان در شهرداری کابل می‌گویند که روند برداشتن موانع سمنتی از جاده‌های کابل متوقف شده است.
روند جمع‌آوری موانع و دیوارهای سمنتی از جاده‌های کابل براساس فیصله‌ی کابینه در اوایل همین ماه آغاز شد و خوشبینی‌هایی را در میان پایتخت‌نشینان به‌بار آورد، اما اکنون این روند متوقف شده است.
شهرداری کابل دلیل متوقف شدن این روند را کمبود وسایط کاری دانسته است.
الکوزی، عضو کمیسیون برداشتن موانع از سطح شهر به آریانانیوز گفته است که در حال حاضر شهرداری کابل وسایط کار برای برداشتن موانع ندارد.
آقای الکوزی افزوده: ‌«پیشنهادی را به ریاست‌جمهوری فرستادیم که وسایط را به‌گونه‌ی واحد به کرایه بدهد تا این موانع را از شهر کابل بیرون کند.»
عبدالله حبیب‌زی، شهردار کابل در آغاز این روند تأکید کرده بود که تمام جاده‌ها و کوچه‌های مسدود شده‌ی کابل دوباره باز خواهد شد و با تمام کسانی که این جاده‌ها را بند کرده‌اند برخورد یک‌سان خواهد شد.
قرار بود این برنامه دو ماه طول بکشد و از 173 نقطه موانع سمنتی برداشته شود.
در همین حال شماری از اعضای مجلس سنا شهرداری کابل را در برچیدن موانع سمنتی از اطراف خانه‌های برخی مقامات دولتی و غیر دولتی ناتوان می‌دانند.
جمعه الدین گیانیوال، عضو مجلس سنای گفته: «قسمی‌که ما مشاهده می‌کنیم، موانع یا دیوارهای سمنتی و سیم‌های خاردار زورمندان موجود است.»
اما شهردار کابل در آغاز این روند تأکید کرده بود که براساس حکم ریاست‌جمهوری تمام موانع دولتی و غیردولتی از جاده‌های شهر کابل برداشته می‌شود.
بسیاری از سرک‌ها و جاده‌های کابل از سوی نهادها و افراد زورمند بر روی رفت‌وآمد مردم عامه با گذاشتن مانع‌ها مسدود شده است که باشندگان کابل را شدیداً دچار مشکل کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *