انتخابات روند ملى است و کسى حق مداخله در آن را ندارد

يک ديپلمات سفارت امريکا مى‌گويد که انتخابات‌ يک روند ملى و مستقل افغان‌ها است و افغان‌ها سرنوشت خود را خود تعيين مى‌کنند. در خبرنامه‌اى که از سوى دفتر مقام ولايت خوست، به تاريخ 1 دلو‌ به رسانه‌ها ارسال گرديده، آمده است که اين اظهارات را خانم کارن ديگر، مسئول چهارده ولايت بخش ملکى سفارت امريکا مقيم کابل‌ در سفر به ولايت خوست ابراز کرده است.
منبع افزوده است که جنرال هيت، فرمانده نيروهاى ائتلاف در زون جنوب‌شرق، جنرال اکبر، معاون قول اردوى ٢٠٣ تندر اردوى ملى، جنرال محمد اسرار مسئول هم‌آهنگى، و شمارى از افسران نظامى نيز در اين سفر با وى همراه بوده‌اند.
در خبرنامه افزوده شده که مقام‌های مذکور يک‌جا با عبدالجبار نعيمى، والى خوست نيز در نشستى که مسئولين ملکى، امنيتى و کميسيون مستقل انتخابات در آن اشتراک داشتند، شرکت کرده بودند. والى خوست، در ديدار با هيئت مذکور گفت که وضعيت امنيتى ولايت سرحدى خوست، از اثر هم‌آهنگى بين ارگان‌هاى کشفى و امنيتى، بلند شدن قابليت‌ها و تشکيلات، همکارى مردمى، حکومتدارى خوب و تطبيق پلان‌هاى امنيتى مشترک، کاملاً مطمئن گرديده است.
نعيمى با اشاره به انتخابات آينده افزود که اين انتخابات، ارزش حياتى براى همه افغان‌ها دارد و براى تحکيم امنيت و برگزارى خوب، شفاف، آزاد و عادلانه اين روند مهم، يک کميسيون هفت نفرى را به اساس هدايت حکومت مرکزى تعيين کرده است.
به گفته‌ی وى، اين کميسيون مشکلات فرا راه برگزارى انتخابات را از بين خواهد برد و محيط مناسب براى انتخابات را تأمين خواهد کرد.
خانم کارن ديگر، مسئول ١٤ ولايت در بخش ملکى سفارت امريکا گفت که ولايت خوست، روز‌به‌روز در بخش امنيت، تعليم و ساير بخش‌ها پيشرفت مى‌کند و از همه مهم اينکه امنيت ولايت خوست به علت اعتماد بين مردم و دولت تأمين شده است.
خانم ديگر‌ ابراز اميدوارى کرد که انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى آينده‌ در فضاى مصئون به شکل شفاف و بي‌طرف برگزار گردد. نماينده‌ی سفارت امريکا هم‌چنان گفت که انتخابات، يک روند ملى و مستقل افغان‌ها است و افغان‌ها سرنوشت خود را به دست خود تعيين مى‌کنند.
وى افزود: «ايالات متحده‌ی امريکا به روند ملى افغان‌ها کاملاً احترام دارد و به اساس همين هدف، هيچ‌کس در امور داخلى آن‌ها مداخله نخواهد کرد». خانم ديگر‌ با ابراز خوشى گفت که برنامه‌‌هاى خوب، به هدف برگزارى بهتر انتخابات آينده در ولايت سرحدى خوست گرفته شده که باتطبيق آن‌ انتخابات آينده در فضاى امن، شفاف، و بي‌طرف برگزار خواهد شد.
قرار است که انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى‌ به تاريخ ١٦ حمل سال ١٣٩٣ خورشيدى برگزار گردد. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *