درگیری میان طالبان پاکستان و یک قوم در شرق افغانستان

مردم و مقامات محلی درشرق افغانستان تایید کرده‌اند که درگیری مسلحانه میان طالبان پاکستانی و افراد وابسته به یک قوم در شرق افغانستان از یک هفته تاکنون ادامه دارد.
ضیا عبدالزی سخنگوی والی ولایت ننگرهار نیز با تایید درگیری در این ولایت شرقی افغانستان، به بی‌بی‌سی گفت که در دو ولسوالی اچین و اسپین‌غر بعضی اوقات افراد مسلح حضور می یابند.
او افزود که ما درباره تعداد این افراد و اینکه آنان از کجا وارد منطقه شده‌اند اطلاعات لازم را نداریم ولی این موضوع ثابت شده‌است که بعضی از این افراد مسلح وارد ولسوالی‌های مرزی افغانستان می‌شوند و مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کند.
ولی ساکنان محل مدعی هستند که افراد مسلح گروه طالبان پاکستانی از کشور پاکستان وارد این ولسوالی شده و اکنون نیز درگیری به شدت جریان دارد.
به گفته ساکنان محل، شمار این افراد به صدها نفر می‌رسد که وابسته به گروه لشکر اسلام شاخه ای از طالبان پاکستانی هستند.
بزرگان محلی از حکومت افغانستان خواسته که برای سرکوب نیروهای مسلح مخالف دولت افغانستان وارد عمل شوند.
ساکنان ولسوالی‌های اچین و اسپین‌غر ولایت ننگرهار می‌گویند که گروه مسلح موسوم به لشکر اسلام که ازخاک پاکستان آمده با نیروهای مسلح قوم پیخه وال درگیر شده اند. آنها می‌گویند در این درگیری از سلاح سنگین نیز استفاده شده است.
محمد صادق رئیس شورای انکشافی ولسوالی اسپین‌غر نیز با تایید ادامه درگیری در این منطقه می‌گوید کسی به نام که جلال پادشاه یکی از فرماندهان وابسته به لشکر جنگل باغ از کشور پاکستان آمده و به دلیل تنشهای شخصی میان افراد مسلح جنگ ادامه دارد.
آقای صادق افزود که در این درگیری که باعث تلفات و خسارت مالی نیز برای مردم شده گفت که راه‌های مواصلاتی اکنون در منطقه مسدود شده است.( بی بی سی)

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *