اسماعیل خان از یک سوء قصد جان سالم بدر برد

اطلاعات روز: اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب و معاون اول عبدالرب رسول سیاف در انتخابات ریاست جمهوری بهار آینده، از یک حمله انتحاری جان سالم بدر برد. دیروز یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری حامل خود را در کنار مسجد موسوم به جامع باغچه در ناحیه ۵ شهر هرات که اسماعیل خان برای ادای نماز به آنجا رفته بود، انفجار داد.
عبدالحمید حمیدی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات گفت، یک مهاجم انتحاری هفتاد ساله مواد انفجاری حامل خود را به قصد جان اسماعیل خان در نزدیکی دروازه ورودی مسجد باغچه هرات که اسماعیل خان نیز برای ادای نماز در آنجا رفته بود، انفجار داد، اما به کسی آسیب نرسید.
اسماعیل خان از فرماندهان سابق جهادی است و فعلا معاون اول عبدالرب رسول سیاف در انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 می‌باشد. او پیش از این وزیر انرژی و آب کشور بود و چند روز قبل از این‌که خود را به عنوان معاون اول سیاف ثبت نام کند، از سمت‌اش استعفا داد. اسماعیل خان، پیش از سمت وزارت انرژی و آب کشور، والی هرات بود.
برکناری اسماعیل خان از ولایت هرات اعتراض‌هایی را درپی داشت و در نتیجه اعتراض‌ها چندین نفر در این ولایت کشته و زخمی شدند. پس از آن حامد کرزی برای خاتمه دادن اعتراض‌ها در هرات از اسماعیل خان خواست که مردم را به آرامش دعوت کند. رییس جمهور کرزی در عوض پست ولایت هرات، سمت وزارت انرژی و آب را به اسماعیل خان داد.
او دیروز در ولایت هرات مورد حمله انتحاری قرار گرفت و پس از حمله اسماعیل خان در یک نشست خبری در هرات از سلامت کاملش خبر داد. اسماعیل خان، به خبرنگاران گفته که فرد انتحاری تلاش داشته او را مورد حمله قرار دهد اما موفق به این امر نشده‌است. اسماعیل خان همچنان تاکید کرده که در این رویداد به محافظانش نیز آسیب نرسیده‌است. اما برخی شاهدان عینی گفته‌اند که در این رویداد دو فرد ملکی زخمی شده‌اند. گروه‌طالبان تاهنوز در این مورد اظهار نظر نکرده‌است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *