نورستانی: امنیت‌ هنوز هم نگرانی اصلی نامزدان‌ است

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که برخی از نامزدان انتخابات آینده در کشور نسبت به امنیت‌شان نگران‌اند. در حالی که مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری سال آینده سر از امروز (یک‌شنبه، 13 دلو) آغاز می‌شود، کمیسیون مستقل انتخابات این کشور می‌گوید که مشکلات امنیتی تا هنوز هم یک نگرانی اساسی نامزدان است.
احمد یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات به روز شنبه در سومین نشست مشترک این کمیسیون با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و مسئولان نهاد‌های امنیتی در کابل گفت که نهاد‌های امنیتی باید به این نگرانی نامزدان پاسخ بدهند: «تشویش و نگرانی‌های نامزدان محترم در مورد امنیت شخصی خود، معاونان‌شان و کارمندان کمیسیون انتخابات مطرح شد. یک تعداد از نامزدان محترم ما بعضی تشویش و نگرانی‌ها را دارند که ذهن همه را تا اندازه‌ای مغشوش و پریشان کرده است».
مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات هم‌چنان می‌گویند که این سومین نشست مشترک آنان با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و نهاد‌های امنیتی است. در این نشست وزیران داخله و دفاع، سرپرست ریاست امنیت ملی، بسیاری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و معاونان‌شان و تعدادی از مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات شرکت داشتند.
پیش از این هم برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در کشور گفته بودند که آنان در جریان مبارزات انتخاباتی نسبت به امنیت خود و معاونان‌شان نگرانی دارند. در همین حال، محمد عمر داوود‌زی، وزیر داخله می‌پذیرد که تهدیدهای امنیتی بسیار‌ند، اما تأکید دارد که نهاد‌های امنیتی کشور تلاش می‌ورزند تا امنیت نامزدان و مراکز انتخاباتی را تأمین کنند: «تهدیدات به همه‌ی مردم افغانستان است، ما تدابیر دقیق و جدی را روی دست داریم. ما به اندازه‌ی توان خود کوشش می‌کنیم و البته با همکاری نامزد صاحب‌ها و تیم‌های‌شان و هم‌چنان با همکاری مردم خود امنیت را تأمین کنیم».
این اظهارات در حالی ابراز می‌شوند که سر از امروز پیکارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آغاز شده‌‌اند. نامزدان در جریان دو ماه در جریان این کمپاین‌ها در کنار کابل در سایر ولایت‌های کشور هم با راه‌اندازی نشست‌ها به تشریح برنامه‌های‌شان خواهند پرداخت. نهاد‌های امنیتی پیش از این گفته‌اند که برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تدابیر خاصی را روی دست دارند. «رادیو آزادی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *