سرپیچی نامزدان از لایحه در روز اول پیکارهای انتخاباتی

با وجود هشدار کمیسیون شکایات انتخاباتی، شماری از نامزدان انتخابات‌ اوراق تبلیغاتی‌شان را در محلاتی نصب کرده‌اند که خلاف لایحه‌ی این کمیسیون است. دیروز (١٣ دلو‌) کمپاين انتخاباتى نامزدان رياست جمهورى آغاز و تا دو ماه ادامه خواهد یافت.
نامزدان هم‌زمان با آغاز مبارزات انتخاباتی‌ به برگزارى نشست‌ها، نصب عکس‌هاى بزرگ در بیلبوردها، نشر اوراق تبلیغاتی و نصب تصاویر کوچک به‌ روی در و دیوار‌ در نقاط مختلف شهر کابل‌ پرداخته‌اند. با وجود آن‌که مسئولان رسانه‌ای و دفتر مبارزات انتخاباتی نامزدان‌ در صحبت با رسانه‌ها تعهد کرده بودند که مطابق با لایحه‌ی کمیسیون انتخابات، پوسترهای تبلیغاتی‌شان را در جاهايی که مجاز است نصب کنند، اما دیده می‌شود که برخی آن‌ها در نخستين روز کمپاين انتخاباتى‌ از این لایحه سرپیچی کرده‌اند.
اين در حالي است که در انتخابات گذشته‌ پوسترهای نامزدان به روی دیوارها، لوحه‌های دفاتر، دکان‌ها و سایر جاهاى غیرمجاز نصب شده بودند که نمای بدى به شهر کابل داده بودند. شهر نو و وزیر محمد اکبر‌خان، از جمله ساحات کلیدی شهر کابل‌اند که تصویرهای برخی نامزدان خلاف لایحه‌ی کمیسیون انتخابات در آن نصب شده‌اند. حاجی حبیب، کارمند یکی از شرکت‌های مسافر‌تی، در حالی‌ که اوراق تبلیغاتی برخی نامزدان را از دیوار دفترش‌ دور می‌کرد، از این کار نامزدان انتقاد کرد. او گفت که نصب این اوراق در دیوارها به نمای شهر صدمه می‌رساند که پاک‌سازی آن‌ زحمت زیادی می‌خواهد. حبیب افزود: «ما برای دیکوریشن و مزین ساختن خانه‌های خود زحمت می‌کشیم، اما این‌ها می‌آیند هرچه دل‌شان شد، نصب می‌کنند. موفقیت نامزد در این نیست که پوسترهايش را به همه‌جا نصب کند‌».
از سويی هم کمیسیون شکایات انتخاباتی‌ بار دیگر به نامزدان هشدار داد‌ که در نصب اوراق تبلیغاتی‌شان طبق لایحه عمل کنند. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفت: «اگر کسی در مورد تخلف نامزدان به آن‌ها شکایت کند، کمیسیون شکایات انتخاباتی این موضوع را پی‌گیری کرده و با شخص متخلف برخورد قانونی می‌کند‌». او هم‌چنان از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که يک‌بار ديگر به نامزدان بفهماند تا در جريان مبارزات انتخاباتی‌شان‌ طبق لایحه‌ی کمیسیون عمل نمايند.
در همین حال، شهرداری‌ کابل نیز از نامزدان خواسته است در جاهايی که به آن‌ها اجازه داده شده است، تصاویر‌شان را نصب کنند. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *