اگر کارمندان دولتی از نامزد مشخصی حمایت کنند، محاکمه خواهند شد

اطلاعات روز: غلام علی وحدت، والی بامیان می‌گوید که اگر کارمندان دولتی در این ولایت از ‌نامزد مشخصی حمایت کنند، به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد. او به تمام کارمندان دولتی بامیان هشدار داد که زیر نظارت مردم و نهادهای مدنی قرار دارند و در انتخابات آینده مداخله نکنند. وحدت‌ اما می‌گوید که نهادهای مدنی و انتخاباتی در بامیان از انتخابات نظارت می‌کنند و به گفته‌ی او، زمینه‌ی مداخله‌ی کارمندان دولتی در این ولایت مساعد نیست.
مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری کشور سه روز پیش به طور رسمی آغاز شد و دفاتر انتخاباتی آنان در کابل و ولایت‌های کشور باز شده‌اند. قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور در 16 حمل سال 1393 برگزار شود. تا چند هفته‌ی دیگر مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی کشور نیز آغاز می‌شوند.
این در حالی است که شماری از نهادهای انتخاباتی و مدنی‌ نامزدان انتخابات آینده از مداخله‌ی حکومت در انتخابات آینده نگران‌اند. پیش‌تر اعضای شبکه‌ی فعالان جوان برای اصلاح و تغییر‌ گفته بودند که امکان مداخله‌ی والی‌ و فرماند‌‌هان ولایت‌های کشور در انتخابات آینده وجود دارد.
اما غلام علی وحدت، والی بامیان دیروز با حضور صدها نفر در این ولایت گفت که باشندگان باميان در دوازه سال گذشته در سایه‌ی دموکراسی زندگی کرده‌اند. مردم این ولایت به هیچ‌کارمند‌ دولتی اجازه‌ی مداخله در انتخابات آینده را نخواهند داد. وحدت‌ می‌گوید که کارمندان دولتی در این ولایت در انتخابات آینده بی‌طرفی‌شان را حفظ کرده و به نفع و ضرر نامزدان فعالیت نمی‌کنند.
والی بامیان‌ هم‌چنان می‌گوید که دفترهای شماری از نامزدان ریاست جمهوری در این ولایت باز شده است، اما از برخی دیگر‌شان به دلیل‌ مشکلات پرواز باز نشده و در آینده‌ی نزدیک باز خواهند شد. ١٨٨ سایت انتخاباتى در باميان وجود دارد؛ از میان این تعداد، 8 سایت تحت تهدید متوسط و ١٢ سایت زیر تهدید پایين قرار دارند. اما مقام‌های امنیتی این ولایت می‌گویند که با همکاری مردم تا برگزاری انتخابات امنیت تمام سایت‌های انتخاباتی را تأمین خواهند کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *