سه نامزد به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی می‌شوند

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گویند که از میان ۱۱ نامزد ریاست جمهوری، 8 تن آنان دارایی‌های‌شان را در این کمیسیون ثبت و 3 نامزد دیگر ثبت نکرده‌اند. به گفته‌ی آنان، این کار نظر به قانون کمیسیون مستقل انتخابات یک تخطی است. سریر احمد برمک، کمیشنر این کمیسیون گفته است، سه نامزد ریاست جمهوری هنوز نه حساب بانکی دارند، نه دارایی‌های‌شان را ثبت کرده‌اند. به گفته‌ی او، این نامزدان حتا نماینده‌ی مالی‌شان را به کمیسیون مستقل انتخابات معرفی نکرده‌اند.
براساس جدول زمانی‌ کمیسیون مستقل انتخابات، نامزدان باید دارایی‌های‌شان را پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی ثبت می‌کردند. پیکارهای انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری سال 1393 چند روز پیش آغاز شد و از آن روز به این طرف ستادهای انتخاباتی پوسترها، بیلبوردها و تصویرهای نامزدان را به نقاط مختلف کابل و ولایت‌های کشور نصب می‌کنند. هم‌چنان برنامه‌های برخی‌شان از سوی برخی تلویزیون‌ها و رادیوهای خصوصی به طور زنده پخش می‌شوند.
اما مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات به‌تازگی به طلوع‌ گفته است، سه نامزد ریاست جمهوری هنوز دارایی‌های‌شان را به این کمیسیون ثبت نکرده‌اند. به گفته‌ی آنان، کمیسیون مستقل انتخابات تا روز اول پیکارهای انتخاباتی به نامزدان ریاست جمهوری آینده مهلت داده بود تا داریی‌های‌شان را ثبت کنند، اما سه نامزد به این کار کمیسیون توجه نکرده‌اند.
سریر احمد برمک، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید، نامزدانی‌که دارایی‌های‌شان را ثبت نکرده‌اند، مرتکب تخلف شده و به‌زودی به کمیسیون رسید‌گی به شکایت‌های انتخاباتی معرفی خواهند شد. او هم‌چنان گفت، کمیسیون مستقل انتخابات هفته‌ی آینده سه نامزد را که دارایی‌های‌شان را ثبت نکرده‌اند، به کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی معرفی می‌کند.
کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «این نامزدان مرتکب تخلف شده‌اند و ما آنان را به کمیسیون رسیدگی به شکایات معرفی می‌کنم، فیصله‌ی تطبیق قانون نیز مربوط به همین کمیسیون می‌شود». اما سریر احمد برمک از افشای نام این سه نامزد خودداری کرده‌ است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *