حضور نیروهای آلمان در کشور تا پایان سال 2014 تمدید شد

اطلاعات روز: حکومت آلمان دیروز مأموریت جنگی اردوی خود را در کشور برای 10 ماه (پایان سال 2014) تمدید کرده است. قرار است پارلمان این کشور به تاریخ 21 فبروری در این رابطه تصمیم بگیرد، اما اطمینان تأیید این طرح از سوی پارلمان آلمان وجود دارد. مقام‌های حکومتی آلمان گفته‌اند که سقف نهایی سربازان این کشور برای ادامه‌ی مأموریت در افغانستان تاپایان سال 2014، 3300 نفر‌ند.
در حال حاضر حدود 3200 سرباز آلمانی در چهارچوب نیروهای آیساف در افغانستان مستقر هستند و با ختم مأموریت آیساف در پایان سال 2014، مأموریت جنگی آلمان نیز در کشور پایان می‌یابد. این درحالی است که پیش‌تر سفارت آلمان در کابل گفته بود که حضور و کمک‌های این کشور در افغانستان تا سال 2017 ادامه خواهد یافت. سفارت آلمان هم‌چنان تأکید کرده بود که مأموریت آلمان در افغانستان هنوز تکمیل نشده و به همین دلیل نیروهای آلمانی افغانستان را پس از سال 2014 ترک نخواهد کرد. رودیگر کونیگ، سفیر آلمان در کابل گفت، روابط افغانستان و آلمان بسیار مهم شده و این دو کشور دارای روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مشترک‌اند.
با این حال، حکومت آلمان مأموریت نیروهایش در افغانستان را تا پایان سال 2014 تمدید کرده است، اما وعده داده که آلمان در سال‌های بعد از ختم مأموریت آیساف در افغانستان (آغاز 2015) سالانه 430 میلیون یورو به این کشور کمک خواهد کرد. حکومت‌ آلمان گفته است که 150 میلیون یورو را پس از پایان سال 2014 به نیروهای امنیتی افغانستان کمک می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *