کرزی: پیکارهای انتخاباتی نامزدان گام مهمی برای تقویت مردم‌سالاری است

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور می‌گوید که پیکارهای انتخابات نامزدان ریاست جمهوری آینده، گام مهمی برای تحکیم ثبات و تقویت مردم‌سالاری در کشور است. او هم‌چنان گفت، شهروندان کشور آرزو دارند که نامزدان و همکاران‌شان طرح‌ها، برنامه‌ها و نظر‌های‌‌شان را برای آبادی و رفاه بیش‌تر کشور به مردم ارائه کنند. به گفته‌ی کرزی، نامزدان ریاست جمهوری آینده از طریق توضیح و تشریح برنامه‌های‌شان رای به دست خواهند آورد.
مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری 13 دلو ماه جاری آغاز شد و تا چند هفته‌ی آینده پیکارهای انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی نیز آغاز می‌شود. قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در 16 حمل سال 1393 برگزار‌ شود. نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تا 48 ساعت پیش از برگزاری انتخابات به مبارزات انتخاباتی‌شان ادامه داده خواهند داد.
ریاست جمهوری‌ با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرده که حامد کرزی در بیانیه‌ی پانزده روزه‌ی رادیویی‌اش از آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری استقال کرده و استعمال رای شهروندان را برای تأمین ثبات بیش‌تر کشور مفید خوانده است. براساس خبرنامه، کرزی هم‌چنان خطاب به نامزدان گفته است: «ما و تمام هم‌وطنان اطمینان داریم که نامزدان طوری به پیکارهای انتخاباتی ادامه دهند که در آن وحدت ملی تقویت شود‌».
این درحالی است که شماری از نهادهای انتخاباتی و نامزدان ریاست جمهوری از مداخله‌ی حکومت در انتخابات سال 1393 نگران‌اند. با این حال، حامد کرزی‌ می‌‌گوید که در انتخابات گذشته مردم در سراسر کشور به نامزدان مورد نظرشان رای دادند و این بار نیز برای سومین مرتبه به پای صندوق‌های رای رفته و عملاً مردم‌سالاری را به تجربه خواهند گرفت.
او هم‌چنان تأکید کرده است، اصل مردم‌سالاری این است که در نظریات و استعمال رای فرق و تفاوت نظر وجود دارد و هر شخص به نامزد مورد نظرش رای دهد. به گفته‌ی کرزی، اما این اختلاف نظرها هیچ‌گاهی نباید به مخالفت شخصی مبدل شوند و باید برادری و وحدت ملی کشور حفظ شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *