تأکید کمیسیون مستقل انتخابات بر‌ تأمین امنیت نامزدان

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات بار دیگر از مقام‌های امنیتی کشور خواستند که در قسمت تأمین امنیت نامزدان ریاست جمهوری و کارمندان مبارزات انتخاباتی آنان جدی باشند. به گفته‌ی مسئولان این کمیسیون، در صورتی که امنیت نامزدان به گونه‌ی درست تأمین نشود، آنان برنامه‌های‌شان را به صورت روشن و درست ارائه کرده نمی‌توانند.
این در حالی است که در جریان چند روز گذشته‌ برخی از کارمندان نامزدان ریاست جمهوری در برخی ولایت‌های کشور کشته و زخمی شدند. نامزدان ریاست جمهوری نیز از تأمین امنیت‌شان نگران‌اند و از نیروهای امنیتی کشور خواسته‌اند که تدابیر امنیتی را افزایش دهند.
در همین حال، ضیا‌الحق امر‌خیل، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات از مقام‌های امنیتی کشور خواسته که در خصوص تأمین امنیت نامزدان ریاست جمهوری و تیم‌های کاری‌شان اقدام جدی کنند. او به رادیو آزادی گفت: «‌قابل نگرانی است، زمانی‌که نامزدان به شکل درست کمپاین نکنند و برای مردم و حامیان خود پیغام و خط‌ مشی‌شان را درست تشریح نکنند‌».
او هم‌چنان می‌گوید که شهروندان کشور نسبت به انتخابات‌های گذشته تغییر کرده و سطح آگاهی آنان بلند رفته‌ است. بنابراین، ارگان‌های امنیتی کشور امنیت نامزدان را جدی بگیرند، تا آنان برنامه‌های‌شان به صورت روشن برای شهروندان تشریح کنند.
مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری 13 دلو ماه جاری آغاز شد و از آن روز به این‌سو، شماری از احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و نمایندگان شورای ملی حمایت‌شان را از بعضی نامزدان اعلان کردند. تا چند هفته‌ی آینده پیکارهای انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی نیز آغاز خواهند شد.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور در 16 حمل سال 1393 برگزار شود. مطابق تقسیم اوقات کمیسیون مستقل انتخابات، نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تا 48 ساعت پیش از برگزاری انتخابات به مبارزات انتخاباتی‌شان ادامه داده می‌توانند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *