حمله‌ی انتحاری در برابر کاروان نیروهای خارجی در کابل

یک مهاجم انتحاری به کاروان نیروهای بین‌المللی در شرق کابل حمله کرد. مقام‌های وزارت داخله‌ی کشور گفته‌اند که هدف حمله کننده‌ی انتحاری کاروان نیروهای خارجی بوده که از محل می‌گذشت. صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت امور داخله گفت که در این حمله سه غیرنظامی کشته شده‌اند. او ‌افزود که در مورد تلفات احتمالی نیروهای خارجی جزئیاتی در دست ندارند.
اما نیروهای آیساف در تویتر خود نوشته‌اند که در حمله‌ دو پیمان‌کار غیرنظامی نیروهای ناتو در افغانستان نیز کشته شده‌اند. این حمله بعد‌از‌ظهر دیروز در نزدیک زندان پل‌چرخی در شاه‌‌راه کابل-جلال آباد رخ داد. شاه‌راه کابل‌-جلال‌آباد از راه‌‌های پرخطر برای نیروهای بین‌المللی است. مخالفان مسلح هر از گاهی بمب کنار جاده و حملات انتحاری را در این مسیر سازمان‌دهی می‌کنند.
در محلی که این انفجار انتحاری اتفاق افتاده، تعداد زیادی از پایگاه‌های نیروهای خارجی و دفاتر نمایندگی سازمان‌های بین‌المللی واقع‌اند. هنوز جزئیات بیش‌تر در مورد این رویداد در دست نیست، اما حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمت‌یار به رسانه‌ها گفته که این حمله‌ی انتحاری کار افراد این حزب بوده ‌است.
حزب اسلامی از گروه‌های مخالف مسلح دولت است. یکی از اعضای این حزب نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشور است که قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر برگزار شود.
در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و هم‌زمان با آغاز مرحله‌ی رقابت‌های انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری، در کابل و تعدادی از ولایت‌های کشور حملات انتحاری و انفجارهای سازمان یافته روی داده‌اند. اداره‌ی امنیت ملی سه‌شنبه هفته‌ی گذشته، دو نفر را که می‌خواستند یک سری حملات سازمان یافته‌ی انتحاری را در کابل، پایتخت کشور راه‌اندازی کنند، بازداشت کرد. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *