شهرداری کابل: برای دست‌فروشان بازارهای سرپوشیده ایجاد می‌شود

اطلاعات روز: شهرداری کابل می‌گوید که برای کاهش ازدحام و فراهم‌کردن سهولت برای شهروندان و دست‌فروشان، این اداره «بسته‌ی خدماتی» را برای دست‌فروشان در نظر دارد که از جمله، برای آنان بازارهای سرپوشیده ایجاد می‌کند.
عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل می‌گوید که دست‌فروشان از روی جاده‌ها، چهار راهی‌ها و پیاده‌روها جمع‌آوری و برای آنان در ساحات مشخص شده از سوی شهرداری کابل، بازارهای سرپوشیده ساخته می‌شود.
آقای حبیب‌زی می‌افزاید که برای دست‌فروشان، مدیریت بهتر ساحوی، تنظیفی، سیستم جلوگیری از تخلفات ایجاد شده، دست‌فروشان ثبت بانک معلوماتی گردیده و برای آن‌ها جواز رایگان صادر می‌شود.
او با نشر خبرنامه‌یی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته که ساحات پاک‌کاری شده از وجود دست‌فروشان، پاک و حفظ و همچنان در این ساحات کتاره‌های پیاده‌رو و سیگنال‌ها نصب می‌شود.
همچنان آقای حبیب‌زی می‌گوید: «در کنار ارایه‌ی خدمات دیگر، شاروالی کابل در نظر دارد تا برای دست‌فروشان که تحت برنامه‌ی تنظیم و مدیریت قرار می‌گیرند، اجناس قسطی از تولیدات داخلی، خدمات بیمه‌ی صحی رایگان و پرداخت قرضه‌های کوچک از سوی بانک‌ها فراهم کند.»
حبیب‌زی نوشته که بر اساس میکانیزم مشخص ایجاد شده، ساحه‌ی پاک‌کاری شده، تسلیم پولیس حوزه‌ی مربوطه می‌شود، پولیس ترافیک با هماهنگی ناحیه‌ی مربوطه از ساحه نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

دکاندارانی که پیاده‌روها را مسدود کنند سه هزار افغانی جریمه می‌شوند