fazl ahmad maanawi

معنوی: خارجی‌ها به نهاد‌های انتخاباتی کشور احترام نمی‌گذارند

فضل احمد معنوی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات از بر خورد خارجی‌ها با اداره‌های انتخاباتی افغانستان به رییس جمهور کرزی شکایت کرد. 

آقای معنوی به رییس جمهور گفت: «خارجی‌ها سعی دارند تا در نهادها با افراد و به گونه‌ی فردی معامله کنند، نه این که اداره‌ها و نهادهای دولتی را به مثابه ادارات و نهادهای دایمی‌ محترم بشمارند». او به شدت از این ناحیه ابراز نگرانی کرده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که آقای معنوی هم‌راه با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، دیروز هنگام ارائه‌ی گزارش به رییس جمهور کرزی این شکایت را مطرح کرده است.

هم‌چنان کمیسیون مستقل انتخابات، گزارش پیش‌رفت کارهای خود و آمادگی‌های این کمیسیون در رابطه با انتخابات سال ۱۳۹۳ را به رییس جمهور کشور تقدیم کرده است. در گزارش این کمیسیون، در رابطه با آمادگی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اطمینان داده شده است.

در همین حال، اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی تا هنوز انتخاب و معرفی نشده اند. پیش‌تر، رییس جمهور کرزی کمیته‌ای را موظف ساخت تا اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی را تعیین کند. براساس حکم رییس جمهور، این کمیته موظف است، ۲۷ کاندید مندرج فقره‌ی دوم ماده‌ی هشتم را با رعایت معیار‌های ماده‌ی هفتم قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی تعیین نماید.

لیست افراد تعیین شده در دو کمیسیون انتخاباتی کشور، باید تا مدت یک هفته به ریاست جمهوری ارائه شود.
گفته می‌شود‌ تا هنوز اعضای کمیسیون انتخاباتی از سوی کمیته‌ی گزینش، معرفی نشده‌اند. با این حال، اعضای کمیسیون انتخابات در دیدار با رییس جمهور کرزی اعلام آمادگی کرده‌اند که با اعضای جدید این کمیسیون، هم‌کاری کنند. آنان به رییس جمهور کرزی گفته اند: «درصورتی که اعضای جدید برای کمیسیون توسط کمیته‌ی گزینش تعیین شوند، ما به حیث اعضای یک ارگان مسوول دولتی، با کمال خوشی با آن‌ها هم‌کاری خواهیم کرد.»

رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات تصریح نمود که تا امروز به ۳۲۵ ولسوالی انتقال‌های اسباب و وسایل مربوط برای ثبت نام رای‌دهندگان انجام یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *