قسیم فهیم به اسحاق الکو: تو یک شاگرد نانوایی بودی، از قانون چه می‌فهمی؟

گزارش تازه‌ای به نقل از منبعی خاص که فاش نمی‌شود، حاکی است که محمد قسیم فهیم، معاون رییس جمهور به محمد اسحاق الکو تیلفون کرده و او را به سختی توهین و تحقیر کرده است.

این منبع با اعتبار که با ارکان عمده‌ی دولت نزدیکی دارد، توضیح داد که این زشت‌گفتاری معاون کرزی به خاطر رفع ممنوع‌الخروجی آقای صمیم، یک تن از اعضای ولسی جرگه صورت گرفته است. آقای صمیم چندی قبل طی یک هنگامه‌ی مصنوعی تبلیغاتی، بر بنیاد اتهام‌های وارده از سوی حضرت عمر زاخیل‌وال، وزیرمالیه، به وسیله‌ی دادستانی کُل هم‌راه با پنج تن دیگر «ممنوع‌الخروج» اعلام شد. از همان ابتدا‌ هیچ‌کسی نتوانست از این شش مهره‌ی مهم تحقیقات کند‌ یا اسباب زحمت شان شود.

اکنون خبر رسیده که آقای صمیم بعد از تُشر و زشت‌گویی فهیم قسیم به دادستان کُل، برگه‌ی رفع ‌ممنوع‌الخروجی‌ خود را به وسیله‌ی بصیر، سخن‌گوی دادستانی کل به دست آورده و روز گذشته روانه‌ی عربستان سعودی شده است.

منبع خبر اضافه می‌کند که صمیم با معاون کرزی رابطه‌ی خیلی نزدیک دارد و حتا گفته می‌شود که «بچه‌خوانده»‌ی مارشال فهیم است. معلوم نیست که بچه‌خوانده در عرف سیاست امروزی چه تعریفی دارد؛ اما آن چه روشن است، این است که داد و ستد‌ها و اشتراکات مالی و تجاری زیرزمینی و تعریف ناشده، معمولاً سبب بچه‌خواند‌گی و برادر‌خواند‌گی‌ در میان تیم حاکم می‌شود. فهیم قسیم حتا به دادستان کُل گفته است که تو درآلمان «شاگرد نانوایی بودی» و حالا به مقام دادستانی رسیدی، تو از قانون چه خبر داری؟ اگر صمیم تا روز بعد رفع مزاحمت نشود، آن وقت از ما گله نکنی. محمداسحق الکو به صمیم التماس کرده است که  این مسأله را نباید رسانه‌ای کند.

منبع: وب‌سایت گزارش‌نامه‌ی افغانستان- رزاق مأمون

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *