پنج فرمانده طالبان در بدل یک سرباز امریکایی رها می‌شوند

اطلاعات روز: برخی رسانه‌های خارجی به نقل از دو مقام‌ امریکایی گزارش داده‌اند که 5 فرمانده‌‌ طالبان از بازداشتگاه گوانتانامو در بدل یک سرباز امریکایی رها می‌شوند. براساس گزارش‌ها، قصر سفید، وزارت خارجه، وزارت دفاع و چندین اداره‌ی دیگر امریکا در مورد رهایی 5 زندانی طالبان از بازداشتگاه گوانتانامو تصمیم گرفته‌اند.
جان ساکی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا از رهایی پنج زندانی طالبان از بازداشتگاه گوانتانامو اظهار بی‌خبری کرده است. ‌او اما گفته است که گفت‌وگوهای مقام‌های امریکا برای رهایی سرباز ربوده شده جریان دارد. سرباز امریکایی چهار سال پیش توسط شبکه‌ی ترورسیتی حقانی در ولایت پکتیکا ربوده شد و اکنون در قید این شبکه است. گفته می‌شود که شبکه‌ی حقانی در بدل رهایی این سرباز از امریکا یک میلیون دالر خواسته و نیز خواهان رهایی 21 زندانی طالبان از بازداشتگاه گوانتانامو شده‌ است.
حدود چهار هفته پیش، طالبان یک ویدیوی جدید این سرباز امریکایی را نشر کردند و پس از آن شایعات آغاز گفت‌وگوهای پنهانی میان امریکا و طالبان مطرح می‌شود. با این حال، روزنامه‌ی واشنگتن پست نوشته است که امریکا در تلاش رهایی سرباز امریکایی پیش از خروج نیروهای خارجی از افغانستان است. اما شماری از مقام‌های امریکا‌ تبادله‌ی این سرباز با رهایی پنج زندانی طالبان از بازداشتگاه گوانتانامو را رد کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *