به بازگشت‌کنندگان پنج هزار دستگاه قالین‌بافی توزیع می‌شود

اطلاعات روز: وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید برای مهاجرین که به افغانستان برگشته‌اند قرار است پنج هزار دستگاه قالین‌بافی توزیع کنند.
امروز(یکشنبه، 22دلو) قرار داد تهیه و توزیع پنج هزار دستگاه قالین‌بافی به ارزش بیش از 133 میلیون افغانی میان وزارت احیا و انکشاف دهات، و شرکت‌های مشترک مرکز فرش و قالین افغانستان و شرکت سید بلال سادات، امضا شد.
وزیر احیا و انکشاف دهات گفت که این مقدار پول از سوی حکومت افغانستان پرداخت می‌شود.
مجیب‌الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات گفت که از این برنامه بیش از 15هزار نفر به صورت مستقیم و 5هزار نفر به شکل غیر مستقیم مستفید می‌شوند.
وی تأکید کرد که این پروژه‌ها در هشت ولایت کابل ، ننگرهار ، بلخ ، لغمان ، پروان ، بغلان ، هرات و قندهار تطبیق خواهد شد.
به گفته‌ی آقای کریمی هدف از تطبیق این برنامه فراهم سازی زمینه‌ی کار برای مهاجرین که از کشورهای مختلف به افغانستان برگشته‌اند، است.
وی هم‌چنان از ایجاد حدود 140 هزار زمینه‌ی شغلی برای روستا نشینان از طریق تطبیق برنامه‌ی توسعه‌‎یی صنایع روستایی این وزارت خبرداد.
کریمی گفت تاکنون از طریق برنامه‌ی توسعه‌یی صنایع روستایی که 694 روستا در 24 ولسوالی از ولایت های پروان، بامیان، هرات، بلخ و ننگرهار زیر پوشش گرفته بیش از 140 هزار شغل ایجاد شده و بیش از600 تشبث کوچک نیز حمایت شده است.
آقای کریمی افزود که این وزارت در همکاری با متشبثین روستایی تحت این برنامه تاکنون بیش از 125 نمایشگاه تولیدات روستایی را در خارج و داخل افغانستان راه اندازی کرده که در معرفی این تولیدات تاثیرچشمگیری داشته است.
به گفته‌ی وی بیش از 65 درصد کسانی که از این برنامه‌ها مستفید شده‌اند زنان روستایی هستند.