برنامه‌ی کاهش نیروهای امنیتی افغان عملی نشود

اطلاعات روز: نهاد مستقل «سی‌ان‌ای» به دستور وزارت دفاع و کانگرس امریکا به‌تازگی یک گزارش‌ 367 صفحه‌‌ای را تهیه کرده و در بخشی از این گزارش آمده است، در صورتی که واشنگتن و ناتو برنامه‌ی کنونی‌شان را در مورد کاهش نیروهای امنیتی افغان عملی کنند، احتمال دارد این کشور به دست شورشیان سقوط کند.
در گزارش‌ «سی‌ان‌ای» آمده است که رقم ۳۵۲ هزار نفری نیروهای ارتش و پولیس افغانستان باید تا چندین سال دیگر حفظ شود، امریکا و ناتو مصارف ۴.۱ ملییارد دالری‌شان را بپردازند. براساس این گزارش، واشنگتن و ناتو باید برنامه‌ی کنونی‌شان را برای کاهش شمار نیروهای امنیتی افغان ملغا کنند.
هم‌چنان در گزارش نهاد مستقل «سی‌ان‌ای» آمده است: «برای جلوگیری سقوط افغانستان به دست شورشیان، امریکا باید کاهش نیروهای امنتیی افغان به 228000 تن را ملغا اعلام کند». براساس این گزارش، شورش‌گری به رهبری طالبان هنوز افغانستان را تهدید می‌کند.
پشیمانی امریکایی‌ها
یک نظر‌سنجی تازه که از سوی نهاد‌ »گالوپ» ارائه شده، نشان می‌دهد که 49 درصد آمریکایی‌ها از جنگ در افغانستان پشیمانند. براساس این نظر سنجی، با گذشت 13 سال جنگی امریکا در برابر شورشیان در افغانستان، افکار عمومی این کشور در مورد جنگ امریکا بیش‌تر از هر زمان منفی شده است.
هم‌چنان در این نظرسنجی آمده است، اکنون ۴۹ درصد امریکایی‌ها می‌گویند،‌ جنگ این کشور در افغانستان یک اشتباه بود، اما ۴۸ درصد دیگر این کشور آغاز این جنگ را تصمیم درست خوانده‌اند. شمار مخالف امریکایی‌ها در مورد جنگ این کشور در افغانستان هر سال در حال افزایش بوده است.
در سال ۲۰۰۴، ۲۵ درصد امریکایی‌ها مخالف جنگ این کشور در افغانستان بودند و سال ۲۰۰۸ به 30 درصد رسید. هم‌چنان در سال ۲۰۱۰ چهل درصد امریکایی‌ها مخالفت‌شان در مورد جنگ این کشور در برابر شورشیان در افغانستان را اعلام کردند. اما سال گذشته ۵۱ درصد از امریکایی‌ها جنگ این کشور در افغانستان را یک تصمیم درست می‌دانستند و۴۴ درصد دیگر آن را اشتباه خوانده بودند. امسال 49 درصد امریکایی‌ها جنگ این کشور در برابر شورشیان در افغانستان اشتباه خوانده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *