توظیف 1500 مُبلغ برای آگاهی‌دهی در مورد انتخابات

اطلاعات روز: به دنبال اعتراض‌ها در مورد عدم آگاهی باشندگان ولایت‌های کشور از انتخابات، مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که برنامه‌ی جدیدی را در این زمنیه روی دست گرفته‌ است. به گفته‌ی مقام‌های این کمیسیون، برنامه‌ی جدیدی به‌زودی جهت آگاهی‌دهی‌ عامه در مورد انتخابات آغاز خواهد شد.
ضیاالحق امرخیل، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که به‌تازگی 1500 مُبَلِغ از سوی این کمیسیون برای تشریح اهمیت انتخابات به باشندگان برخی ولایت‌های کشور توظیف شده‌اند. او به رادیو آزادی گفته است، شماری از مبلغان بزرگان قوم و عالمان دینی‌‌اند.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور در 16 حمل بهار نو برگزار شود. مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری جریان دارد و پیکارهای انتخاباتی نامزدان شورای ولایتی در 13 حوت (ماه جاری) آغاز خواهد شد. این در حالی است که شماری از نهادهای ناظر بر انتخابات می‌گویند، اکثر باشندگان ولایت‌های کشور هنوز در مورد اهمیت انتخابات آگاهی ندارند.
با این حال، مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گویند که برنامه‌های جدیدی را به منظور تشریح اهمیت انتخابات به مردم روی داست دارند. امرخیل، ریس دبیرخانه‌ي این کمیسیون گفت: «برنامه‌‌های نو برای تشریح اهمیت انتخابات از طریق برگزاری سمینارها، جلسات، نشست علمای دینی و بزرگان قومی انجام می‌شوند».
در همین حال، شماری از نهادهای انتخاباتی و جامعه‌ی مدنی از کمبود مبلغان زن برای تشریح اهمیت انتخابات اظهار نگرانی کرده‌اند. فهیم نعیمی، سخن‌گوی نهاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان گفت، برنامه‌ی تازه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات وقتی نتیجه‌ی مثبت را به دنبال خواهد داشت که مبلغان زن را هم برای آگاهی‌دهی زنان در مورد انتخابات استخدام کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *