حمله‌ی مرگ‌بار گروهی طالبان بر یک پاسگاه ارتش در کنر

حمله‌ی مرگ‌بار دیروز و درس‌هایی برای امروز
اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت کنر اعلام کردند که بر اثر حمله‌ی گروه طالبان بر یک پاسگاه ارتش کشور، 21 سرباز اردوی ملی کشته شدند. عبدالغنی مصمم، سخن‌گوی والی کنر گفت، بامداد یک‌شنبه حدود ۱۰۰ طالب بر پاسگاه نیروهای ارتش در منطقه‌ی «شرغش» در مربوطات ولسوالی غازی‌آباد ولایت کنر یورش بردند و در نتیجه 21 سرباز ادوی ملی کشته شدند.
وزارت دفاع ملی کشور نیز با نشر خبرنامه‌ا‌ی کشته شدن 21 سرباز اردو را تأیید کرده است. به دنبال حمله‌ی دیروز طالبان، مقام‌های امنیتی اعلام کردند که برای مهار کردن این حمله، نیروی ویژه را به محل رویداد فرستاده‌اند و به شورشیان تلفات سنگینی را وارد کرده‌اند. براساس گفته‌های آنان، نیروهای امنیتی کشور ۸ جنگ‌جوی طالب را کشته و چندین تن دیگر آنان زخمی کرده‌اند.
پس از این حمله مقام‌های ارگ ریاست جمهوری اعلام کردند که حامد کرزی‌ کشته شدن سربازان اردوی ملی از سوی طالبان را محکوم کرده و نیز سفر رسمی‌اش به سریلانکا را به تعویق انداخته است. قرار بود حامد کرزی، دیروز در رأس یک هیأت بلند‌پایه‌ی دولتی برای سه روز به کولمبو پایتخت سریلانکا برود. هدف از این سفر حامد کرزی گسترش همکاری میان دو کشور و افتتاح سفارت افغانستان در «کولمبو» پایتخت سریلانکا خوانده شده بود. قرار بود که امروز (5 حوت) سفارت افغانستان در سریلانکا با حضور سران دو کشور افتتاح ‌شود.
با نزدیک شدن انتخابات و خروج نیروهای خارجی، شورشیان حمله‌های‌شان را افزایش داده‌اند و نیروهای امنیتی افغان را همواره آماج حملات هراس‌افگنانه قرار می‌دهند. پیش‌تر نیز گروه مهاجمان انتحاری بر فرماندهی پولیس ولسوالی سروبی کابل حمله کردند و ۳ سرباز زخمی و یک تن دیگر کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *