هشت افسر پولیس به دلیل مداخله در انتخابات از وظیفه سبک‌دوش شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور دیروز در یک نشست خبری در کابل نام تعدادی از افسران پولیس که در مبارزات انتخاباتی مداخله کرده بودند را افشا کرد. صديق صديقى، سخن‌گوى این وزارت گفت، براساس تحقیقات وزارت امور داخله‌ی کشور، 12 افسر پولیس در مبارزات انتخاباتی به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم مداخله کرده بودند. به گفته‌ی او، از جمله‌ی 12 افسر پولیس متهم، برای هشت تن آنان اسناد و مدارک موثق دريافت و به حکم وزیر داخله از وظیفه سبک‌دوش شدند.
‌محمد عظیم، فرمانده پولیس ولسوالی مقر ولایت بادغیس، حاجی احمد، فرمانده قطعه‌ی معادن ولایت بامیان، محمد امیری، فرمانده تولی ولسوالی دولت‌آباد بلخ، اکرام‌الدین، افسر فرماندهی ولسوالی شورتیپه‌ی ولایت بلخ و نظرخان، فرمانده ولسوالی یوسف‌خیل ولایت پکتیا‌ در مبارزات انتخابات مداخله کرده‌اند. براساس اظهارات مقام‌های وزارت داخله، امان‌الله، فرمانده پولیس محلی ولسوالی «درقد» ولایت تخار، رحمت‌الله، مدیر ترافیک ولایت دایکندی، امین‌الله، فرمانده پولیس ولسوالی انجیل ولایت هرات نیز در مبارزات انتخابات به شکل مسقیم و غیر‌مستقیم مداخله کرده‌اند.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور در نشست خبری دیروز بر بي‌طرفى کامل پوليس در انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى تأکيد کرد. او گفت، منسوبان پولیس حق ندارند در انتخابات آینده به نفع و ضرر نامزدان فعالیت کنند. به گفته‌ی او، در صورتی که چنین عملی از سوی منسوبان پولیس دیده شود، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
مقام‌های حکومتی همواره اعلام می‌کنند که در انتخابات آینده بی‌طرفى کامل را حفظ خواهند کرد، اما شماری از نهادهای مدنی و نامزدان ریاست جمهوری انتخابات آینده‌ی کشور در این مورد نگرانی دارند. آنان تأکید می‌کنند که حکومت در انتخابات آینده در تلاش به قدرت رساندن یک تیم خاص است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *