امنیت 24 مرکز رای‌دهی زیر تهدید تأمین شد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت داخله‌ی کشور دیروز از تأمین امنیت 24 مرکز رای‌دهی زیر تهدید خبر دادند. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت در یک نشست خبری در کابل گفت،‌ از میان 390 مرکز رای‌دهی که زیر تهدید امنیتی قرار داشتند، امنیت 24 مرکز آن تأمین شده و انتخابات آنجا برگزار خواهد شد. به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت این مراکز، 60 عملیات را راه‌اندازی کرده بودند.
صدیقی‌ گفت، بر اثر عملیات نیروهای امنیتی کشور امنیت 16 مرکز رای‌دهی در ولسوالی‌های گوسفندی، سانچارک، سوزمه قلعه و کوهستانات ولایت سرپل تأمین شده است. او می‌گوید، امنیت 8 مرکز رای‌دهی دیگر در ولسوالی‌های دولت‌شاهی و علیشنگ ولایت لغمان نیز تأمین شده است. اما هنوز هم 366 مرکز رای‌دهی در نقاط مختلف کشور زیر تهدید قرار دارند و انتخابات آینده در آنجا برگزار نخواهد شد.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری شورهای ولایتی کشور در 16 حمل سال 1393 برگزار شود. گسترش فعالیت‌های مخالفان مسلح دولت در آستانه‌ی انتخابات از مشکلات اساسی فراروی انتخابات آینده عنوان شده است. مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، نامزدان انتخابات آینده و شهروندان کشور هنوز از عدم تأمین امنیت انتخابات آینده نگران‌اند.
با این حال، مقام‌های وزارت داخله‌ی کشور می‌گویند که نیروهای امنیتی کشور برای تأمین امنیت مراکز رای‌دهی د‌ه‌ها عملیات را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده‌اند. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت دیروز گفت، نیروهای امنیتی کشور در چند هفته‌ی گشته در چند عملیات جداگانه 85 شورشی را از پا در‌آوردند و نیز 49 تن دیگر آنان را بازداشت کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *