در «هشتم مارچ» به یک فعال زن جایزه داده می‌شود

اطلاعات روز: وزارت امور زنان کشور با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که فرانسه و آلمان به مناسبت هشتم مارچ (‌روز جهانی زن) به یک زن فعال کشور جایزه خواهند داد. براساس خبرنامه، آلمان و فرانسه جایزه‌ی «هشت مارچ» را به زنی خواهد داد که در ترویج بهبود وضیعت زندگی زنان کشور فعالیت مؤثری را انجام داده باشد.
چند هفته بعد روز جهانی زن است و در این روز همه‌ساله‌ شماری از زنان فعال کشور مورد تقدیر و تمجید قرار می‌گیرند. با این حال، در خبرنامه‌ی وزارت امور زنان آمده است، نمایندگان حکومت، سازمان ملل‌، سفارت‌های فرانسه و آلمان‌ برای اعطای جایزه‌ی «هشت مارچ» در حال بررسی فعالیت برخی زنان فعال کشور‌ند.
حسن بانو غضنفر، وزیر امور زنان، داکتر سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، خانم فاطمه گیلانی، رییس جمعیت حلال احمر و ثریا پرلیکا، رییس اتحادیه‌ی سرتاسری زنان افغانستان، پامیلا حسین، سرپرست ملل متحد در امور زنان، مارتین جاجر و ژان میشل مارلود، به ترتیب سفیر آلمان و فرانسه در کابل، زن فعال کشور را برای اعطای جایزه انتخاب می‌کنند. براساس خبرنامه‌ی وزارت زنان، نام زن فعال افغانستان چنده هفته بعد در روز جهانی زن (هشت مارج) اعلام خواهد شد. این جایزه هر سال به یک زن افغان که در عرصه‌ی فعالیت‌هایش نسبت به دیگران تلاش کرده باشد، داده می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *