وزیر دفاع: حادثه‌ی کنر روحیه‌ی انتقام‌گیری افغان‌ها را قوی‌تر کرد

اطلاعات روز: بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع ملی کشور دیروز در مراسم تشییع جنازه‌ی 21 قربانی کنر در کابل گفت که حمله‌ی کنر حس انتقام‌گیری افغان‌ها را نسبت به دشمنان این کشور قوی‌تر کرده است. او هم‌چنان افزود، دشمنان مردم افغانستان با راه‌اندازی این‌گونه حملات، روحیه‌ی نیروهای امنیتی این کشور را ضعیف نمی‌توانند.
محمدی تأکید کرد، نیروهای امنیتی افغان در برابر کشورهایی که تروریست را برای قتل و کشتار مردم ما سازماندهی و می‌فرستند، مبارزه خواهند کرد. او هم‌چنان گفت: «دشمنان فکر نکنند با این‌گونه حملات روحیه‌ی نیروهای امنیتی افغان را ضعیف می‌کنند. چنین حملاتی نه تنها روحیه‌ی ما را ضعیف نمی‌کنند، بلکه روحیه‌ی انتقام‌گیری ما نسبت به دشمنان قوی‌تر می‌شود».
ارتش کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار نیرو دارد و بیش‌تر سربازانی که در رویداد کنر کشته شدند، پنج تا شش سال‌ سابقه‌ی خدمت در ارتش را داشتند. محمدی می‌گوید، طالبان مزدور و جنایت‌کار به کمک حامیان خارجی‌شان‌ به کمک اطلاعات کشور معین و حلقات مشخص‌ به سربازانی حمله کردند که مشغول دفاع از مردم و انجام خدمت بودند. او از کشور‌ مشخصی نام نبرد، اما شماری از کارشناسان کشور دست پاکستان را در انجام چنین حملاتی دخیل می‌دانند.
صدها جنگ‌جوی گروه طالبان ساعت چهار بامداد روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری به پاسگاه ۳۰ تا ۳۵ نفری ارتش ملی کشور در ولسوالی غازی‌آباد ولایت کنر حمله کردند و در نتیجه ۲۱ سرباز کشته شدند. گروه طالبان با نشر خبرنامه‌‌ای مسئولیت این حمله را رسماً به عهده گرفتند.
جسدهای قربانیان کنر دیروز در کابل در مراسم ویژه‌ی تشریفات نظامی به وابستگان‌شان تسلیم داده شدند. در این مراسم وزیران دفاع و داخله، شماری زیادی از مقام‌های ارتش و وابستگان قربانیان حضور داشتند. بسم‌الله محمدی‌ در این مراسم قتل سربازان ارتش کشور از سوی طالبان را محکوم کرد و به خانواده‌های‌شان تسلیت گفت. خانواده‌های قربانیان کنر از حکومت خواستند که جزای عاملان قتل جگرگوشه‌های‌شان را بدهد. غلام حسین کهن‌سال که پسرش را از دست داده است، می‌گوید، از پسرش دو طفل کوچک به‌جای مانده است.
کشته شدن 21 سرباز ارتش کشور از سوی طالبان واکنش‌‌های تند‌ شماری از نامزدان ریاست جمهوری را به دنبال داشت. داکتر عبدالله عبدالله، از حکومت خواست که موضع خود را در قبال شورشیان روشن کند. هم‌چنان شمار‌ زیادی از شهروندان و کاربران فیس‌بوک این عمل طالبان را وحشیانه توصیف کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *