وزارت خارجه: نشست دوبی با اهمیت است

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور خارجه‌ی کشور دیروز گفت‌و‌گوهای شورای عالی صلح افغانستان با طالبان در نشست دوبی را امیدوار کننده خواندند. شکیب مستغنی، سخن‌گوی این وزارت گفت، نشست دوبی امیدوار کننده بود و دولت از برگزاری چنین نشست‌ها استقبال و حمایت خواهد کرد. او هم‌چنان افزود که حکومت به گفت‌وگوهای صلح با طالبان اهمیت قایل است.
پیش‌تر یک مقام حکومتی به بی‌بی‌سی گفته بود که شانزده عضو مهم گروه طالبان در حال دیدار و گفت‌و‌گو با مقام‌های شورای عالی صلح کشور در دوبی اند. او تأکید کرده بود که در این نشست در میان این افراد شش وزیر رژیم سابق طالبان و پنج فرمانده طالبان که در حال حاضر با دولت می‌جنگند حضور دارند. اما به دنبال آن طالبان با ارسال خبرنامه‌ای اعلام کرد که این گروه در روند گفت‌وگوی صلح دوبی نماینده ندار‌د.
سخن‌گوی وزارت خارجه دیروز در این مورد گفت: «دولت افغانستان از گفت‌وگوهای صلح با طالبان حمایت می‌کند. مخالفان روند صلح از طرف استخبارات برخی کشورهای منطقه تقویت می‌شوند و ما به آنان اهمیت نمی‌دهیم». او هم‌چنان تأکید کرد که از آغاز روند گفت‌و‌گوهای عملی صلح با طالبان حمایت خواهد شد.
این اظهارات درحالی مطرح می‌شوند که دو روز پیش صدها طالب بر یک پاسگاه ارتش‌ کشور در ولایت کنر حمله کردند و در نتیجه 21 سرباز کشته شدند. گفته می‌شود که استخبارات پاکستان در این حمله دخیل بوده‌ است. اما شکیب مستغنی، سخن‌گوی وزارت خارجه در این مورد گفت، در این مورد پیش از پیش چیزی گفته نخواهد شد، اما تحقیقات در زمینه جریان دار‌د.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *