راه‌پیمایان: «برادر ناراضی، نه شهید است، نه غازی»

صد‌ها تن عصر دیروز (سه‌شنبه) در کابل‌ در اعتراض به حمله‌ی گروه طالبان مسلح‌ بر یک پاسگاه سربازان اردوی ملی در ولسوالی غازی‌آباد ولایت کنر‌ راه‌پیمایی کردند و خواستار پایان حملات تروریستی در کشور شدند. آنان با سر دادن شعارهای «سرباز وطن، تویی‌ که ماییم»، «برادر ناراضی نه شیهد است، نه غازی» و مرگ بر تروریست، حمله‌ی طالبان در کنر را محکوم کرده و با خانواده‌ی قربانیان این حادثه ابراز هم‌دردی کردند. این راه‌‌پیمایی به ابتکار مجمع ملی جامعه‌ی مدنی افغانستان برگزار شده بود و اعضای این مجمع می‌گویند که عاملان حمله‌ی کنر باید مجازات شوند.
این راه‌پیمایی در حالی برگزار شد که روز یک‌شنبه گروهی از طالبان مسلح‌ بر یک پاسگاه سربازان اردوی ملی در والسوالی غازی‌آباد ولایت کنر حمله کردند. در این رویداد بیست و یک سرباز اردوی ملی کشته و هشت سرباز دیگر ربوده شدند.
با این حال، در راه‌پیمایی دیروز ندا کیهانی، عضو شورای ولایتی ولایت بغلان گفت: «ما امروز راه‌پیمایی کردیم تا خواسته‌های خود را به گوش دولت‌مداران و جهانیان برسانیم». او گفت که این راه‌یپمایی جهت حمایت از نیروهای امنیتی کشور‌ راه‌اندازی شده است. او می‌گوید که دولت افغانستان باید عاملان این حادثه را گرفتار و آنان را به اشد مجازات جزا دهد.
در همین حال، آنان با تجمع در مقابل خیمه‌ای که شماری به دلیل عدم ارج‌گذاری به قربانیان نیروهای امنیتی تحصین کرده‌اند، در قطع‌نامه‌ای این حمله را محکوم کردند. این راه‌پیمایان در اعتراض مدنی نسبت به سیاست‌های حکومت در مهار تروریسم در افغانستان نیز اعتراض کردند.
در قطع‌نامه‌ی راه‌پیمایان دیروز آمده است: «ما این جنایت ضد‌بشری را به‌شدت محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای عاملین جنایت و دست‌گیری هرچه زودتر عوامل داخلی و خارجی این فاجعه و حوادث مشابه هستیم». آنان هم‌چنان در قطع‌نامه‌ی‌شان از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، به‌خصوص سازمان ملل خواستند تا از دست‌آورد‌ها و ارزش‌های افغانستان در چند سال اخیر حمایت کنند.
این معترضان در قطع‌نامه‌ی‌شان از حامد کرزی، رییس جمهوری کشور خواستند که به روند برادری با جنایت‌کاران و آزای آنان از زندان پایان داده و بیش از این موجبات تألم و تأثر مردم و داغدار شدن عده‌ی دیگری از ملت افغانستان را فراهم نکند. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *