اقدام شاه‌محمود برای خودکشی ناکام شد

اطلاعات روز: مردی در مقابل دفتر والی تخار به‌دلیل این‌که در حقش ظلم و بی‎عدالتی شده، دبروز خودش را به دار آویخت، اما مردم رفتند و او را از مرگ نجات دادند.
ویدیویی که ازجریان حلق‌آویز شدن این مرد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که او جلو همسر و فرزندش در مقابل ساختمان ولایت تخار دست به چنین کاری می‌زند و پسر خردسالش در کنار او گریه می‌کند.
سنت‌الله، تیمور، سخن‌گوی والی تخار به اطلاعات روز گفت که این مرد شاه‌محمود نام دارد و باشنده‌ی روستای «آس» شهر تالقان مرکز ولایت تخار است.
به گفته‌ی آقای تیمور، این مرد از چهار سال به این‌سو بر سر ملکیت زمین با فردی دعوای حقوقی دارد و مدعی است که وفی‌الله رحمانی، رییس شورای ولایتی تخار از طرف دعوا حمایت می‌کند.
تیمور گفت: «این مرد یک جنجال حقوقی داشته و از چهار سال به این‌طرف آن را دنبال می‌کرده. او ادعا می‌کند که به جنجال مطابق رضایت وی رسیدگی نشده و در حقش ظلم شده است. به این منظور آمده این نوع اعتراض را در مقابل مقام ولایت به راه انداخته است.»
آقای تیمور افزود، والی تخار به ارگان‌های عدلی و قضایی دستور داده که تمامی دوسیه‌های این مرد باری دیگر بررسی شده و مطابق قانون به آن رسیدگی شود.
گزارش‌ها می‌رساند که این مرد معاون والی تخار را نیز متهم به حمایت از افرادی می‌کند که قصد غصب زمین‌های وی را دارند. اما سخن‌گوی والی گفت در مورد معاون والی سوءتفاهم شده است.
سخن‌گوی والی تأکید کرد که به خواست این مرد مطابق قانون رسیدگی می‌شود.
محمداعظم افضلی، منشی شورای ولایتی تخار به اطلاعات روز گفت تاکنون محکمه در مورد زمین و دعوای این مرد فیصله نکرده، بلکه ریاست اراضی زمینی را که این مرد از فردی خریده است، به نفع ریاست حج و اوقاف فیصله کرده است.
آقای افضلی افزود، شورای ولایتی در نشست روز چهارشنبه پرونده‌ی دعوای این مرد را بررسی می‌کند و فیصله‌ی ریاست اراضی درست نیست و باید محکمه در این مورد تصمیم بگیرد.
او دست‌داشتن رییس شورای ولایتی در حمایت از طرف دعوای این مرد را رد کرد، اما تأیید کرد که در حق این مرد ظلم و بی‌عدالتی شده است.
حاجی جنت‌گل از متنفذین منطقه که ارتباطی با رییس شورای ولایتی دارد به نمایندگی از مردم محل طرف دعوای این مرد است و آنان مدعی‌اند که شاه‌محمود زمین مربوط به قبرستان را از کسی خریده است.
به گفته‌ی افضلی، این مرد به‌دلیل این‌که جنت‌گل با رییس شورای ولایتی تخار رفت‌وآمد دارد، رییس شورا را متهم کرده است.
او تأکید کرد عدالت در مورد این مرد تطبیق خواهد شد.