رییس ستاد ارتش امريکا وارد افغانستان شد

مارتین دمپسى، رییس ستاد ارتش امريکا، در حالى وارد افغانستان شده که رييس جمهور بارک اوباما‌ به وزارت دفاع اين کشور امر کرده است که در صورت عدم امضاى سند امنيتى، براى خروج تمامى سربازان‌شان برنامه‌ریزی کند. در خبرنامه‌اى که دیروز (٧ حوت) از سوى وزارت دفاع امريکا به نشر رسيد، آمده است که جنرال مارتين دمپسى، رییس ستاد ارتش امريکا‌ ناوقت روز گذشته وارد افغانستان شده است.
منبع افزوده است که وى به ميدان هوايى بگرام رسيده و با جنرالان و فرماندهان عالي‌رتبه‌ی آمريکايى و ناتو در آنجا ديدار خواهد کرد. اين درحالى است که کاخ سفيد‌ ديروز اعلام کرده بود که رييس جمهور اوباما به پنتاگون (وزارت دفاع آمريکا) امر کرده که در صورت عدم امضاى سند امنيتى و دفاعى با افغانستان، براى خروج سربازان خود بعد از سال ٢٠١٤ ميلادى برنامه‌ی خروج را طرح‌ريزى کند.
مذاکرات در مورد موافقت‌نامه‌ی امنیتی بين امريکا و افغانستان‌ سال گذشته آغاز شده و هر دو جانب در ‌باره‌ی آن توافق کردند، اما رييس جمهور کرزى از امضاى آن امتناع مى‌ورزد. اما وى امضای اين سند را به همکارى عملى آمريکا در آغاز روند صلح و توقف عمليات نیروهای امریکایی به خانه‌های مردم افغانستان‌ مشروط ساخته است.
رییس ستاد ارتش آمريکا افزود که وى به مسئولان نظامى و سربازان خود در افغانستان نيز تصريح خواهد کرد که کارهاى‌شان تاکنون تکميل نشده و کارهاى زياد تا ختم سال جارى وجود دارند که بايد انجام شوند. وى علاوه کرده که آن‌ها به تعهدات‌‌ در مورد همکارى‌هاى خود با نيروهاى افغان‌ بعد از سال ٢٠١٤ ميلادى متعهد مي‌باشند. «‌پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *