وزیر ترانسپورت: سالانه حدود 70درصد عواید این وزارت حیف و میل می‌شود

اطلاعات روز: وزیر ترانسپورت و هوانوردی ملکی می‌گوید که به دلیل نبود سیستم الکترونیکی و شفافیت در جمع آوری عواید، سالانه حدود 70درصد عواید این وزارت حیف و میل می‌شود.
حمیدالله طهماسی، وزیر ترانسپورت و هوانوردی ملکی امروز( شنبه،11 حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت که 60تن از کارمندان وزارت ترانسپورت به دلیل فساد اداری به دادستانی کل معرفی شده‌اند.
آقای طهماسی تأکید کرد که این افراد در 18 پرونده به دادستانی کل معرفی شده‌اند که شامل رییسان، آمرین و مدیران این وزارت است.
این افراد به گفته‌ی وزیر ترانسپورت در فساد برخی قرار دادهای وزارت ترانسپورت، اقلام تدارکاتی وجایداد‌های این وزارت به ویژه ملی بس، متهم اند.
طهماسی افزود که این وزارت تلاش دارد تا از حیف و میل عواید این نهاد جلوگیری کرده و سیستم‌های الکترونیکی را برای جمع آوری عواید ایجاد کند.
وزیر ترانستپورت گفت:« سالانه 60 تا 70 درصد عواید ما ضایع می‌شود ما قبول داریم.»
آقای طهماسی در بخش دیگر از سخنانش گفت که در حال حاضر بیش از هزار عراده ملی بس در ریاست تصدی ملی بس‌ها موجود است که از این میان 290 ملی بس آن فعال است.
او بیان داشت که این نهاد با امضای تفاهمنامه‌یی با سفارت هندوستان، به زودی کار ترمیم ملی بس‌های غیر فعال را آغاز می‌کند.
وزارت ترانسپورت و سفارت هند در افغانستان به ارزش 2.8 میلیون دالر تفاهم‌نامه امضا کرده است.
سفارت هندوستان در کابل وسایل وپرزه جات ملی بس را فراهم می‌کند تا از آن برای ترمیم و فعال سازی ملی بس هایی که عوارض تخنیکی دارند، استفاده شود.