طالبان بازهم قصد حمله بر مناطق شرقی را دارند

اطلاعات روز: مایک روجرز، رییس کمیته‌ی استخبارات آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که یک گروه شورشی به رهبری «فاروق‌القحطانی القطری» قصد حمله بر مناطق شرقی افغانستان را دار‌د. خبرگزاری اسوشیتدپرس‌ به نقل از این مقام‌ استخباراتی آمریکا گزارش داده است، فعالیت‌های شورشیان هم‌زمان با تصمیم خروج نیروهای خارجی از افغانستان در این کشور افزایش یافته است.
این اظهارات مقام‌ استخباراتی آمریکا در حالی مطرح می‌شوند که هفته‌ی گذشته گروهی از طالبان داخلی و خارجی به یک پاسگاه ارتش در کنر حمله کردند و در نتیجه ۲۱ سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. این حمله واکنش‌های گسترده‌‌ی شماری از نهادهای مدنی و شهروندان کشور را به دنبال داشت.
از آن روز به این‌سو، فعالان مدنی و شهروندان کشور در کابل و برخی ولایت‌ها در حمایت از نیروهای امنیتی تظاهرات و گرد‌هم‌آیی می‌کنند. هم‌چنان برخی نهادهای مدنی در حمایت از ارتش و عدم موضع مشخص حکومت در قبال شورشیان در کابل تحصن کرده‌اند. آنان از حکومت می‌خواهند که موضعش در خصوص طالبان را روشن کند.
با این حال، مایک روجرز، رییس کمیته‌ی استخبارات امریکا می‌گوید، یک گروه شورشی در تلاش جذب شماری از جوانان ولایت‌های کنر و نورستان افغانستان است. به گفته‌ی او، برای نابود‌ کردن گروه شورشی یاد شده، باید در ولایت‌های کنر و نورستان افغانستان عملیات طیاره‌های بدون سرنشین افزایش داده شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *