اسناد تحصیلی 400 نامزد شوراهای ولایتی مشکل دارد

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی کشور می‌گویند که اسناد تحصیلی 400 نامزد شوراهای ولایتی انتخابات آینده مشکل دارد. به گفته‌ی مسئولان این کمیسیون، امروز (یک‌شنبه) کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مورد بررسی اسناد تحصیلی نامزدان یاد شده جلسه‌ی علنی را برگزار می‌کند.
نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت: «نامزدان شورای‌های ولایتی که به تهیه‌‌ی اسناد جعلی متهم‌اند، به‌ زودترین وقت از اسنادشان دفاع کنند». محسنی‌ هم‌چنان می‌گوید که در اسناد تحصیلی تعدادی از نامزدان شوراهای ولایتی شک و تردید وجود دارد و به گفته‌ی او،‌ اسناد تحصلی شماری نامزدان خارج از کشور آماده شده و مورد تأیید وزارت معارف قرار نگرفته است.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور در 16 حمل سال 1393 برگزار شود. مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری جریان دارد و تا دو روز دیگر (13 حوت ماه جاری) پیکارهای انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی نیز آغاز خواهد شد.
با این حال، نادر محسنی می‌گوید که تعدادی از نامزدان شوراهای ولایتی سواد خواندن و نوشتن را ندارند و به گفته‌ی او، با جعل اسناد خودشان را نامزد شورهای ولایتی کرده‌اند. به گفته‌ی محسنی، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در یک جلسه‌ی علنی اسناد جعلی نامزدان را بررسی خواهد کرد.
محسنی هم‌چنان به نامزدان شوراهای ولایتی که اسنادشان دچار مشکل است‌، هشدار داد، در صورتی که از اسناد تحصیلی‌شان دفاع کرده نتوانند، از فهرست نهایی حذف خواهند شد. به گفته‌ی او، تا کنون 30 نامزد شوراهای ولایتی به دلیل تکمیل نکردن معیارهای کمیسیون شکایت‌های انتخابات از فهرست نهایی حذف شده‌اند.
این درحالی است که هنوز کمیشنران ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به ولایت‌های‌شان فرستاده نشده و نیز دفتر‌های ولایتی این کمیسیون گشایش نیافته است. اما نادر محسنی در این مورد گفت،‌ تا دو روز دیگر کمیشنران ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به ولایت‌های‌شان فرستاده خواهند شد.
به گفته‌ی او، هم‌زمان با فرستادن کمیشنران، دفترهای ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نیز گشایش می‌یابند. در حال حاضر کارمندان ولایتی کمیسیون شکایات‌های انتخاباتی در دفترهای کمیسیون مستقل انتخابات فعالیت دارند. این مسئله نگرانی مسئولان نهادهای مدنی را به دنبال داشته است. به گفته‌ی آنان، در صورتی که شکایت‌ها بر ضد کمیسیون مسقتل انتخابات در این دفترها ثبت شود، ممکن کارمندان دو کمیسیون باهم ‌سازش کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *