12 طالب با اسناد جعلی از بازداشتگاه قندهار رها شدند

اطلاعات روز: مسئولان بازداشتگاه قندهار در جنوب کشور تأیید کردند که 12 طالب از بازداشتگاه این ولایت براساس ارائه‌ی اسناد جعلی رها شده‌اند. به گفته‌ی مسئولان بازداشتگاه قندهار‌‌ آنان 12 طالب را به اساس نامه‌‌ی اداره‌ی امنیت ملی رها کردند، ولی بعداً فهمیده‌اند که نامه جعلی بوده است.
رحمت‌الله اطرافی، رییس امنیت ولایت قندهار گفته است که در روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته، یک نامه‌ از سوی اداره‌ی امنیت ملی به بازداشتگاه قندهار فرستاده و در آن امر شده بود که 28 زندانی آزاد شوند. او هم‌چنان افزود، ۱۲ نفر از این زندانیان دوره‌ی محکومیت‌شان را تکمیل نکرده بودند و نباید رها می‌شدند.
به گفته‌ی مسئولان امنیتی قندهار، تحقیقات در مورد این قضیه جریان دارد و در آینده مشخص خواهد شد که دست که در پشت این قضیه دخیل است. وی هم‌‌چنان می‌گوید، از جمع دوازده نفر رها شده، دو تن آنان دوباره بازداشت شده و تحقیقات برای یافتن 10 نفر دیگر نیز جریان دارد.
بازداشتگاه عمومی قندهار در منطقه‌ای موسوم به «سرپوزه» در شرق شهر قندهار موقعیت دارد و گفته می‌شود که حدود 2 هزار نفر متهم به فعالیت‌های تروریستی و جرایم جنایی در آن‌جا زندانی‌اند. فرار طالبان از بازداشتگاه قندهار چیزی تازه‌ای نیست. چند سال پیش نیز طالبان بر بازداشتگاه قندهار حمله کردند و زندانیان‌شان را فراری دادند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *