اسناد تحصیلی 90 نامزد شوراهای ولایتی به گونه‌ی علنی بررسی شد

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گویند که از جمله‌ی 400 نامزد شوراهای ولایتی که اسناد تحصیلی‌شان نواقص داشت، اسناد 90 نفر آنان به گونه‌ی علنی بررسی شده است. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت، شکایت‌های گرفته شده در مورد ۹۰ نامزد شورای ولایتی‌ علنی بررسی شده‌اند.
این در حالی است که مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی سه روز پیش اعلام کرده بودند که اسناد تحصیلی 400 نامزد شوراهای ولایتی انتخابات آینده مشکل دارد. آنان هشدار داده بودند، نامزدانی که اسنادشان دچار مشکل‌اند، باید از خود دفاع کنند و در غیر آن، از فهرست نهایی حذف خواهند شد.
اما نادر محسنی، سخن‌گوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی دیروز گفت: «در سومين مرحله‌ی بررسى‌هاى علنى در مورد اسناد تحصيلى و سنى ٩٠ تن از نامزدان شوراهاى ولايتى که وزارت معارف اعلام کرده بود این افراد فاقد اسناد فراغت تحصيلى‌اند، بررسی شده است».
اما گفته می‌شود که 5 نامزد شوراهای ولایتی به دلیل ارائه‌ی اسناد جعلی تحصیلی از فهرست نهایی حذف شده‌اند. محسنی می‌گوید، روند بررسی شکایت‌های درج شده بر نامزدان شورهای ولایتی تا روزهاى آينده ادامه خواهد یافت. او تأکید کرد، کمیسیون مستقل شکایت‌های انتخاباتی تلاش دارد تا دو روز دیگر اسناد تحصیلی تمام نامزدانی که دچار نواقص است‌ را ‌بررسی کند.
در همین حال، شماری از نامزدان شورهای ولایتی که برای دفاع از اسنادشان در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی آمده بودند، از این کمیسیون انتقاد داشتند. آنان تأکید کردند، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مورد رسیدگی به اسناد نامزدان شوراهای ولایتی دیر‌ اقدام کرده است.
به گفته‌ی آنان، در حال حاضر تعداد‌ زیادی از نامزدان شوراهای ولایتی تصاویر، اوراق و پوسترهای تبلیغاتی‌شان را با پول‌های زیاد چاپ کرده‌اند. حفیظ‌الله صمدی، نامزد شورای ولایتی کابل‌ به خبرنگاران گفت، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی بسیار به صورت سطحی اسناد تحصیلی نامزدان را بررسی کرده‌ است. او هم‌چنان با انتقاد از ریاست تدریس‌های ثانوی وزارت معارف گفت که اسناد مکمل را در اختیار کمیسیون شکایت‌های انتخابات قرار نداده و با آب‌روی نامزدان بازی کرده است.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور در 16 حمل سال 1393 برگزار شود. مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری جریان دارد و فردا (سه‌شنبه) پیکارهای انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی نیز آغاز خواهد شد. اما هنوز دفترهای ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گشایش نیافته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *