مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی امروز آغاز می‌شود

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی دیروز در یک نشست خبری اعلام کردند که پیکارهای انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی امروز رسماً آغاز می‌شود. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفت که هم‌زمان با آغاز مبارزات انتخاباتی، کمیشنران ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایات‌های انتخاباتی نیز سر از امروز (سه‌شنبه) به کارشان رسماً آغاز خواهند کرد.
او هم‌چنان گفت که کمیشنران ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی سر از امروز در ولایت‌های مربوطه‌‌ی‌شان مستقر خواهند شد. محسنی‌ تأکید کرد که شهروندان ۳۴ ولایت کشور می‌توانند تخلفات و شکایت‌های‌شان را در کمیسیون‌‌های ولایتی رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی درج کنند.
مطابق قانون انتخابات، کمیشنران ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی صلاحیت رسیدگی به شکایت‌ها در ولایت مربوطه‌ی‌شان را دارند. اما در صورت نیاز، شکایت‌ها به دفتر مرکزی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی ارسال می‌شوند. محسنی دیروز گفت که کمیشنران این اداره صلاحیت رسیدگی به شکایت‌ها را دارند و مستقلانه عمل خواهند کرد.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تا کم‌تر از دو ماه آینده برگزار شود. 11 نفر در ریاست جمهوری و حدود 2700 نفر در شوراهای ولایتی نامزدند. اما مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی دیروز گفتند که 5 نامزد شورای ولایتی جدیداً به دلیل نواقض اسنادشان از فهرست نهایی حذف شده‌اند.
نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفت: «به اسناد تحصیلی ۹۰ نامزد شوراهای ولایتی به گونه‌ی علنی رسیدگی شد و ۸۵ تن آنان‌ اسناد قانع کننده ‌ارائه کردند، اما ۵ نامزد اسناد تحصیلی‌شان درست نبود و از فهرست نهایی حذف شدند». او ‌افزود، در حال حاضر شکایت‌های مطرح شده در مورد ۴۰۰ نامزد شورای ولایتی به دلیل ارائه نکردن اسناد از سوی وزارت معارف به گونه‌ی علنی بررسی نشده است.
به گفته‌ی او، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی کارش را درست و مطابق قانون انتخابات انجام داده، اما وزارت معارف در زمینه‌ی تأیید اسناد تحصیلی نامزدان شوراهای ولایتی‌ کوتاهی کرده است. او به نامزدانی که اسناد تحصیلی‌شان مشکل دارد، هشدار داد که در مبارزات انتخاباتی شرکت نکنند. محسنی گفت: «اگر در آینده ثابت شود که اسناد تحصیلی کدام نامزد مشکل دارد، در روز انتخابات هم که باشد، از فهرست نهایی حذف خواهد شد».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *