سه حمله کننده‌ی انتحاری در قندهار کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت قندهار در جنوب کشور می‌گویند که 3 حمله کننده‌ی انتحاری که قصد حمله بر یکی از دفترهای ریاست امنیت ملی در این ولایت را داشتند، از پا در‌آمدند. غورزنگ افریدی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار گفت، سه حمله کننده‌ی انتحاری زمانی که قصد ورود به یکی از دفترهای ریاست امنیت ملی در قندهار را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی شناساسی و باهم درگیر شدند.
او می‌گوید که درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجان انتحاری یک ساعت دوام کرده و سپس تمام مهاجان کشته شده‌اند. افریدی تأکید کرد که در این رویداد دو کارمند امنیت ملی، به‌شمول یک زن نیز زخمی شد‌ه‌اند. او ‌افزود که در این رویداد به افراد غیرنظامی آسیبی نرسیده است.
گروه طالبان مسئولیت حمله بر دفتر ریاست امنیت ملی در قندهار را بر‌عهده گرفتند. آنان تأکید کردند که در این دفتر فیصله‌های نادرستی صورت می‌گرفت و به همین دلیل، به آن‌جا حمله کرده‌اند. گفته می‌شود که از این دفتر برای تحقیق از متهمان استفاده می‌شود.
قندهار هم‌مرز با پاکستان از ولایت‌های نا‌آرام کشور به شمار می‌رود که گروه طالبان در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند. پیش‌تر نیز یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری حامل خود در نزدیکی کاروان نیروی پولیس در مرکز این ولایت انفجار داد و در نتیجه چند فرد ملکی کشته و زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *