احتمال حذف 150 نامزد شوراهای ولایتی از فهرست نهایی

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی اعلام کردند که احتمال دارد 150 نامزد شوراهای ولایتی به دلیل پوره نکردن سن‌ قانونی و مشکلات در اسناد تحصیلی‌شان از فهرست نهایی حذف شوند. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفت، ارقام مشخص نامزدان حذف شده از فهرست نهایی امروز (پنج‌شنبه، 22 حوت) اعلام خواهد ‌شد.
این در حالی است که دیروز کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی اعلام کرد که از میان 900 نامزد شوراهای ولایتی که اسناد تحصیلی آنان دچار مشکل بود، بررسی اسناد 400 تن آنان تکمیل شده است. با این حال، نادر محنسی سخن‌‌گوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید، در آینده‌ی نزدیک بررسی‌ها روی اسناد تحصیلی 500 ‌نامزد دیگر هم آغاز خواهد شد.
او تأکید کرد که احتمال دارد اسناد تحصیلی نامزدان یاده شده نیز دچار مشکل باشد. بیش از هشت روز از پیکارهای انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی می‌گذرد، اما هنوز اسناد تحصیلی تعدادی از آنان به بررسی گرفته نشده است. در همین حال، شماری از نامزدان شوراهای ولایتی از کمیسیون شکایت‌‌های انتخاباتی انتقاد کرده و می‌‌گویند که اسناد تحصیلی آنان دیرهنگام بررسی می‌شود.
آنان هم‌چنان تأکید می‌کنند که فعلاً نامزدان شوراهای ولایتی دفتر دارند و در پیکارهای انتخاباتی پول‌ گزافی را مصرف کرده‌اند. برخی نامزدان شوراهای ولایتی می‌گویند که در چنین شرایطی، حذف تعدادی از نامزدان از فهرست نهایی یک ظلم بزرگ است.
براساس قانون انتخابات، افرادی که خود را نامزد شورا‌های ولایتی می‌کنند، باید سن‌شان از 25 سال کمتر نباشد و حد‌اقل فارغ صنف دوازدهم باشند. در همین حال، مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تأیید می‌کنند که اسناد تحصیلی نامزدان شوراهای ولایتی دیرهنگام بررسی می‌شود.
به گفته‌ی آنان، وزارت معارف لیست اسناد تحصیلی 900 نامزد شوراهای ولایتی را دیرهنگام به این کمیسیون فرستاده است. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون پیش‌تر گفته بود که‌ وزارت معارف اسناد تحصیلی تعدادی از نامزدان را دیرهنگام به این کمیسیون فرستاده و کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی مطابق قانون ناگزیر است که اسناد تحصیلی آنان را بررسی کند.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تا کم‌تر از یک‌ماه دیگر برگزار شود. ده نفر در انتخابات ریاست جمهوری و حدود 2700 نفر در انتخابات شوراهای ولایتی نامزدند. مطابق تقسیم اوقات کمیسیون مستقل انتخابات، نامزدان انتخابات آینده تا دو روز پیش از برگزاری انتخابات به مبارزات انتخاباتی‌شان ادامه داده می‌توانند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *