57 نامزد شوراهای ولایتی از اسناد تحصیلی‌شان دفاع نکرده‌اند

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گویند که حدود 57 نامزد شوراهای ولایتی جهت دفاع از اسناد تحصیلی‌شان به این کمیسیون حاضر نشده‌اند. آنان هشدار می‌دهند که اگر نامزدان یاد شده به‌زدوی به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی برای دفاع از اسناد تحصیلی‌شان حاضر نشوند، از فهرست نهایی حذف خواهند شد.
نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفت که با وجود تماس‌های مکرر این نامزدان شوراهای ولایتی برای دفاع از اسناد تحصیلی‌شان به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی حاضر نشده‌اند. اما هنوز دلیل عدم حضور 57 نامزد شوراهای برای دفاع از اسناد تحصیلی‌شان به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی‌ مشخص نیست.
مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی در 13 حوت (ماه جاری) آغاز شد و قرار است تا کم‌تر از یک‌ماه دیگر انتخابات برگزار شود. اما هنوز مشکلات بررسی و تحقیق اسناد تعدادی از نامزدان شوراهای ولایتی حل ناشده باقی مانده است. حدود 2700 نفر در انتخابات شوراهای ولایتی نامزدند.
با این حال، نادر محسنی، سخن‌گوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که اگر 57 نامزد شوراهای ولایتی تا امروز (یک‌شنبه) برای دفاع از اسناد تحصیلی‌شان به کمیسیون حاضر نشوند، در مورد آنان تصمیم گرفته خواهد شد. او افزود، نامزدان یاد شده از جمع 500 نامزدی‌اند که اسناد تحصیلی آنان نظر به فهرست وزارت معارف‌ مشکل دارد.
اما شماری از نامزدان شوراهای ولایتی با انتقاد از کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گویند که بررسی اسناد تحصیلی آنان دیرهنگام آغاز شده است. به گفته‌ی آنان، نامزدان حذف شده دفترهای کمپاین‌های‌شان را باز کرده و پول‌ گزافی را در چاپ عکس و اوراق تبلیغاتی به مصرف رسانده‌اند.
در همین حال، مسئولان بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه‌ی افغانستان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی را به کند کاری متهم کرده است. آنان با انتقاد سخت از تأخیر در بررسی اسناد تحصیلی نامزدان گفته‌اند که این کند کاری بر روند انتخابات تأثیر منفی را به دنبال خواهد داشت.
اما کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌‌گوید که وزارت معارف اسناد تحصیلی دارای نواقص شماری از نامزدان شوراهای ولایتی را دیرهنگام به این کمیسیون فرستاده و به همین دلیل، اسناد تحصیلی آنان دیر بررسی شده است. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفته بود که اخیراً وزارت معارف فهرست ۹۰۰ نامزد شوراهای ولایتی را به این کمیسیون فرستاده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *