تحصن در «خیمه‌ی فریاد مشترک» وارد بیستمین روزش شد

اطلاعات روز: تحصن در «خیمه‌ی فریاد مشترک» به حمایت از قربانیان نیروهای امنیتی و بازماندگان این قربانیان وارد بیستمین روزش شد. اما دولت هنوز به خواست‌های مدنی اعضای این خیمه توجه نکرده است. خیمه‌ی فریاد مشترک 20 روز پیش در جاده‌ی شهید مزاری واقع در غرب کابل ایجاد شد و از آن زمان به این طرف د‌ه‌ها نهاد مدنی حمایت‌شان را از حرکت مدنی این خیمه اعلام کرده‌اند.
هم‌چنان از آن روز به این طرف هزاران شهروند کابل با اعضای این خیمه دیدار داشته و حمایت‌شان را از حرکت آنان اعلام کرده‌اند. زهرا سپهر، رهبری خیمه‌ی تحصن فریاد مشترک را به عهده دارد. او از حکومت می‌خوهد که توجه جدی را در قسمت حرکت مدنی این تحصن کنندگان به خرج دهد.
پیش‌تر شماری از نهادهای مدنی و مدافع حقوق زن، از جمله مؤسسه‌ی فرهنگی و اجتماعی تساوی، خبرگزاری زنان افغان، مشارکت سیاسی زنان، شبکه‌ی نسل نو و بنیاد آرمان در یک گردهم‌آیی حمایت‌شان را از حرکت مدنی اعضای خیمه‌ی فریاد مشترک اعلام کردند. اما با این حمایت‌ها و با گذشت 20 روز هنوز به خواست‌های مدنی تحصن کنندگان خیمه‌ی یاد شده توجه نشده است.
مسئولان خیمه‌ی فریاد مشترک هشدار می‌دهند که تا خواست‌های مدنی آنان از سوی حکومت بر‌آورده نشوند، به تحصن‌شان ادامه خواهند داد. آنان خواستار حمایت جدی حکومت از زنان، کودکان و بازماندگان قربانیان جنگ‌اند. خیمه‌ی فریاد مشترک پس از حمله‌ی طالبان داخلی و پاکستانی بر یک پاسگاه اردوی ملی در غازی‌آباد کنر برپا شد.
چند هفته پیش گروهی از طالبان داخلی و پاکستانی به یک پاسگاه ارتش ملی کشور در ولسوالی غازی‌آباد ولایت کنر حمله کردند و در نتیجه ۲۱ سرباز کشته و 3 تن دیگر زخمی‌ شدند. این حمله واکنش‌ تند شهروندان و نهادهای مدنی کشور را به دنبال داشت.
پس از آن برخی نهادهای مدنی و شهروندان کشور در کابل و برخی ولایت‌های کشور برضد طالبان و مشخص نبودن سیاست حکومت در برابر شورشیان گردهم‌آیی را راه‌اندازی کردند. آنان هم‌چنان در حمایت از ارتش ملی کشور با روشن کردن شمع‌ها با خانواده‌های قربانیان این حادثه هم‌دردی‌شان را ابراز داشتند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *