پایگاه‌های نظامی بریتانیا به نیروهای امنیتی افغان واگذار شد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی بریتانیا می‌‌گویند که به غیر از یک پایگاه، تمام پایگاه‌های کشورش را به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار کرده‌اند. به گفته‌ی آنان، در حال حاضر فقط دو پایگاه عمده؛ «کمپ باسشن و ابزرویشن پوست ستیرگا 2» در کنترول نیروهای بریتانیا اند.
خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که این اقدام بریتانیا بخشی از برنامه‌ی خروج کامل نیروهای این کشور در پایان سال 2014 میلادی از افغانستان است. این در حالی است که بریتانیا در اوج جنگ در افغانستان 137 پایگاه در ولایت‌های مختلف کشور داشت.
فلیپ هاموند، وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید که مسدود شدن پایگاه‌های بریتانیا در افغانستان به معنای پیشرفت افزایش امنیت در این کشور است. او افزوده که نیروهای بریتانیایی در افغانستان امنیت و ثبات در این کشور را افزایش داده است. هاموند تأکید کرده که در حال حاضر ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی افغان بالا رفته است.
او اما تعهد کرده که پس از خروج نیروهای بریتانیایی از افغانستان در پایان سال 2014، کشورش به حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهد داد. در همین حال، جیمز وودهام، یک فرمانده نیروهای بریتانیایی در هلمند گفته که واگذاری مسئولیت امنیت به نیروهای افغان در این ولایت، لحظه‌ی به یاد ماندنی در کمپ نظامی بریتانیا در افغانستان به حساب می‌آید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *