«دولت باید بداند؛ ملت آرامش ندارد»

اطلاعات روز: صدها خبرنگار‌ و فعال‌ مدنی دیروز بعد از مراسم خاک‌سپاری احمد سردار، زن و دو فرزندش‌ در مقابل هوتل کابل‌ سرينا برضد طالبان شعار دادند. «برادر ناراضی، نه شهید است نه غازی، طالبان انتحاری، فراری فراری، طالبان مگر بمیرد، جهان آرام بگیرد، رییس جمهور مگر بیبند، عبرت بگیرد» از شعارهای آنان بودند.
معترضان هم‌چنان در این گردهم‌آیی با انتقاد از حکومت گفتند که از گذشته تاکنون عاملان حمله به خبرنگاران و خشونت بر آنان را محاکمه نکرده است. آنان از طالبان نیز خواستند که از قتل خبرنگاران، کودکان و زنان در افغانستان دست بکشند.
مراسم خاک‌سپاری سردار احمد
جنازه‌ی سردار احمد، خبرنگار افغان با اعضای خانواده‌اش دیروز با حضور شماری از خبرنگاران، فعالان جامعه‌ی مدنی و ده‌ها شهروند کابل در منطقه‌ای موسوم به «قلعه‌ی زمان خان» در مربوطات کابل به خاک سپرده شد‌. ایرج، برادر‌زاده‌ی سردار احمد در مراسم خاک‌سپاری از حکومت به‌شدت انتقاد کرد و گفت که سیاست نادرست را در قبال گروه طالبان در پیش گرفته است.
به گفته‌ی او، همین ساسیت مبهم و نادرست حکومت باعث افزایش فعالیت گروه طالبان در کشور شده است. او هم‌چنان افزود که حامد کرزى طالبان را برادر خطاب می‌کند و اين باعث افزایش حملات طالبان بر مردم بي‌دفاع، زنان و کودکان کشور شده است. ایرج از کرزی خواست که طالبان را دیگر برادر خطاب نکند و به گفته‌ی او، این گروه دشمن مردم افغانستان است.
احمد سردار، خبرنگار افغان همراه با زن و دو فزندش در اولین شب سال نو قربانی حمله‌ی تروریستی گروه طالبان شدند. چهار مهاجم مسلح گروه طالبان شب پنج‌شنبه داخل هوتل کابل‌ سرینا شدند و در این هوتل چهار خارجی و یک خبرنگار افغان با اعضای خانواده‌اش را به قتل رساندند.
این حمله‌ی طالبان واکنش‌های تند رسانه‌ها، نهادهای مدنی، اعضای شورای ملی و شهروندان کشور به دنبال داشت. آنان این حمله طالبان را وحشیانه خواندند. هم‌چنان رسانه‌های کشور در پیوند با این حادثه پخش خبری رویدادهای مربوط به طالبان را برای 15 روز تحریم کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *