سناتوران مصروف کارهای شخصی‌‌اند

اطلاعات روز: رفیع‌الله افغان، معاون دوم مجلس سنا دیروز از اکثر اعضای این مجلس نسبت به حاضر نشدن در جلسات، به‌شدت انتقاد کرد. او که دیروز ریاست مجلس سنا را بر‌عهده داشت، گفت: «اکثر سناتوران در کمپاین‌ها و کارهای شخصی‌شان مصروف‌اند و در جلسات مجلس سنا حاضر نمی‌شوند؛ این یک جفای بزرگ در حق ملت است».
افغان هم‌چنان افزود که مجلس سنا جایی برای انعکاس صدای مردم است و اگر این مجلس جوابی برای مردم نداشته باشد، در واقع به حق ملت افغانستان جفای بزرگ کرده است. او تأکید کرد که با غیر‌حاضری اکثر سناتوران، جلسه‌‌های مجلس سنا با گذشت هر روز کمرنگ‌ می‌شود.
غیر‌حاضری دوام‌دار اکثر سناتوران از گذشته تاکنون از مشکلاتی است که مجلس سنا همواره با آن روبه‌رو می‌شود. در جلسه‌ی دیروز تنها 19 سناتور حاضر بودند و دیگر اعضای مجلس سنا، به‌شمول رییس و معاون اول این مجلس، حضور نداشتند. شماری از سناتوران حاضر تأکید کردند که تعدادی از سناتوران در کابل حضور دارند، اما در مجلس حاضر نمی‌شوند.
آنان هم‌چنان می‌گویند که کشور در حال حاضر در شرایط حساسی قرار دارد و سناتوران باید در تمام در جلسات مجلس حاضر باشند، تا روی مسایل حاد و ضرروی کشور بحث و گفت‌و‌گو صورت گیرد. هوتک، یکی از سناتوران گفت که همه‌ی ملت متوجه کارهای مجلس سنا است و غیر‌حاضری سناتوران نامناسب است.
پس از تعطیلات زمستانی، دوره‌ی جدید کاری شورای ملی در هفته‌ی گذشته آغاز شد و از آن زمان به این‌سو، مجلس سنا به دلیل غیر‌حاضری اکثر سناتوران، آجندای مشخصی نداشته است. در جلسه‌ی دیروز نیز به همین دلیل روی آجندای مشخص بحث نشد و سناتوران حاضر به بحث‌های آزاد پرداختند.
برخی سناتوران دیروز در بحث‌های آزاد مجلس سنا، وضعیت امنیتی انتخابات آینده را نگران کننده عنوان کردند. انارکلی هنریار،‌ عضو مجلس سنا گفت که ناامنی از چالش‌های عمده‌ی فراراه انتخابات پیشرو است. او از ارگان‌های امنیتی خواست که فضای امن را برای رای‌دهندگان در سراسر کشور فراهم کنند.
علی ‌اکبر جمشیدی، از سناتوران دیگر از کمیسیون مستقل انتخابات به‌شدت انتقاد کرد و گفت: «در ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان برخی از محلات رای‌دهی زیر تهدید امنیتی قرار ندارند، اما کمیسیون انتخابات گفته که این مرکزها به دلیل ناامنی در روز انتخابات مسدود خواهند ماند؛ ادامه‌ی چنین روندی، جفا به حق ملت است».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *