دست‌کم 40 نهاد اجتماعی و فرهنگی حمایت‌شان را اشرف غنی سلب کردند

اطلاعات روز: دست‌کم 40 نهاد اجتماعی، فرهنگی و مدنی دیروز حمایت‌شان را از تیم انتخاباتی «تحول و تداوم» قطع و از تیم انتخاباتی «اعتدال و برابری» به رهبری داکتر زلمی رسول، حمایت کردند. در اعلامیه‌ی مشترکی که از سوی 40 نهاد به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاده شده، آمده است، داکتر زلمی رسول فرد مناسب و معتدلی است.
براساس اعلامیه‌ی آنان، زلمی رسول در پس‌زمینه‌‌ و کارنامه‌ی سیاسی‌اش عمل‌کرد قوم‌گرایانه نداشته و نیز دست او به خون مردم آغشته نیست. این نهادها معاونان داکتر زلمی رسول را اشخاصی‌ ملی دانسته و گفته‌اند که هر‌دوی‌شان به نحوی از اقوام بزرگ کشور نمایندگی می‌کنند.
اما این نهادها‌ داکتر اشرفی غنی احمدزی را به انجام حرکت‌ها قومی متهم کرده و گفته است، تمام نحوه‌ی برخوردهای او به شکل یک رییس قبیله‌‌‌ است. هم‌چنان در اعلامیه‌ی‌ آنان آمده است، در مدتی که با اشرف غنی احمدزی‌ هم‌کاری داشتند، دریافتند که او از لحاظ فکری و سیاسی یک شخص نسبتاً فاشیست و قوم‌گرا است.
آنان می‌گویند که تیم «تحول و تداوم» پاسخ‌گوی مناسب برای خواست‌ها‌ و اراده‌ی عمومی مردم و به‌خصوص جوانان کشور نیست. این تیم از لحاظ تشکیلاتی مطابق با مصلحت عمومی و سیاسی کشور نیست و اکثر برنامه‌های این تیم برگرفته از ایده‌های اشخاصی‌اند که برای عملی کردن آن باورمندی وجود ندارد. تیم انتخاباتی «تحول و تداوم» به رهبری اشرف غنی و معاونت عبدالرشید دوستم و سرور دانش برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری در انتخابات آینده تلاش رقابت می‌کند.
در اعلامیه‌ی 40 نهادی که حمایت‌شان را دیروز از این تیم سلب کردند، آمده است، اشخاصی که در کنار اشرف غنی جمع شده‌اند، شخصیت‌های قابل پذیرش برای همه‌ی مردم نیستند، همه‌ی‌شان متهم به تبعیض‌ و تعصب‌های قومی بوده و حمایت از این تیم در واقع دامن زدن به مسایل قومی می‌باشد.
هم‌چنان در اعلامیه‌ی نهادهای یاد شده تأکید شده که غنی برنامه‌ی مشخصی برای حمایت از جوانان، وضعیت نا‌منظم دانشگاه‌ها و هم‌چنان از بین بردن مسایل جنجال‌برانگیز‌ قومی و سیاسی کشو ندارد. براساس اعلامیه‌ی این نهادها، وعده‌های اشرف غنی از حد حرف و شعارهای کلی فراتر نیستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *